مجلس شورای اسلامی رکن مردم سالاری دینی است

امام جمعه کاشان گفت: جایگاه نمایندگی در رأس امور است و مجلس شورای اسلامی رکن مردم سالاری دینی است.

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در خطبه‌های نماز جمعه پایبندی به اصول و ارزش‌ها، مشورت در امور و بهره‌مندی از توانمندی نخبگان را از ویژگی‌های یک نماینده برشمرد و گفت: انتظار مردم از نماینده منتخب این است که خواسته آنها را بیان و مطالباتشان را طلب کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین  سید سعید حسینی  با اشاره رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: اجرای برنامه‌های رحلت مانند هرسال در این تاریخ نشان از استقامت مردم ایران در پایبندی به عهد و میثاق خود دارد و انتخاب هدایتگر بعدی انقلاب و سپردن آن به مقام معظم رهبری بیانگر این نکته است که امام خمینی (ره) به خوبی از شخصیت جهادی و بارز ایشان مطلع بودند؛ انتخاب آیت الله خامنه‌ای بهترین گزینه برای تداوم کار انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه با دعوت رهبر انقلاب از جوانان به اسلام و اینکه وجدان جوانان آمریکا بیدار شده است، گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا نشان از سرافرازی کشور دارد و خدا را شاکریم که انقلاب ما به جهان صادر شده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر توصیه به آشنایی با قرآن اضافه کرد: درس قرآن به ما مسلمانان و به همه مردم جهان، ایستادگی در راه حق است و درس قرآن درباره ارتباطات بشری این است نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه اوضاع فلسطین نشان از تکرار کربلا دارد افزود: مقاومت جانانه، ایستادگی در برابر ظالم و قرآن خوانی در خرابه‌ها یادآور صحنه‌های زیبایی کربلا و ددمنشی اسرائیل و آمریکا نشان از نازیبایی‌های حادثه کربلا دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مبدا انقلاب ۱۵ خرداد است، ۱۵ خرداد را نقطه عطف تاریخ دانست و تاکید کرد: قیام ۱۵ خرداد، چون از نظر معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا بود، به برکت روحیه عاشورایی ملت ایران و عشق ملت بزرگوار ایران به حماسه کربلا و وجود نازنین حضرت سیدالشهداء علیه السلام، قابل تجدید و بازآفرینی است.

وی در آستانه دحوالارض از شهروندان خواست با انجام اعمال مخصوص این روز بهره‌ی معنوی کافی را از این مناسبت ببرند.

منبع: ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.