ورزشکاران آذربایجان‌غربی بیش از ۴۰۰ مدال بین‌المللی کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی یکی از سال‌های طلایی خود را در سال پیش داشت به طوری که با کسب ۲۲۰ مدال در سطح جهانی و آسیایی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل از آن شاهد افزایش ۲۰ درصدی بوده‌ایم.

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: در حوزه ورزش قهرمانی، استان آذربایجان‌غربی یکی از سال‌های طلایی خود را در سال ۱۴۰۲ داشت به طوری که ۲۲۰ در سطح جهانی و آسیایی داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۰ درصدی ثبت کرده، در واقع حدود ۱۸۰ مدال نیز در ۱۴۰۱ در ورزش استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه کسب هشت مدال توسط ۱۲ ورزشکار اعزامی از این استان در قالب کاروان کشورمان به بازی‌های آسیایی نیز رقم خورده است.

بیرامی اضافه کرد: افزایش دعوت ورزشکاران استان به تیم‌های ملی، رشد مدال‌های کسب شده در مسابقات مختلف کشوری، رشد میزبانی مسابقات مختلف بین‌المللی و داخلی، کسب عنوان برتر جشنواره شهید رجایی و کسب اولین سهمیه المپیک تاریخ استان توسط فاطمه مجلل در بخش بانوان و انتخاب این ورزشکار شایسته استان به عنوان پرچمدار اختتامیه کاروان المپیک کشورمان، کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف ارزیابی وزارت ورزش و جوانان بخشی از اتفاقات قابل توجه ورزش استان بوده است.

وی با اشاره به عملکرد ورزش آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۲ و ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ یادآور شد: چهارده ماه اخیر جزو سال‌های پرافتخار ورزش این استان با حمایت‌های استاندار ورزش دوست بود به طوری که شاهد رشد در تمام شاخص‌ها از جمله توسعه زیرساخت‌ها، افزایش سرانه ورزشی و کسب افتخارات متعدد در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی هستیم.

بیرامی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سال گذشته در ورزش این استان با شتاب بیشتری صورت گرفت و بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع به سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه یا در حال تکمیل شدن است.

وی اضافه کرد: بخشی از آنها در سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان‌غربی با اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های ورزشی این استان بود تا ۲۶ مکان سرپوشیده و ۱۵ مکان روباز اجرایی شود و طی این سال، همه شهرستان‌های این استان دارای پروژه در حال احداث یا تکمیل بود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سفر‌های شهرستانی، پروژه‌های مختلفی برای شهر‌های استان تعریف و در این خصوص ۱۳۵ مصوبه با ۱۸۱ پروژه برنامه‌ریزی شد که بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد و هم اکنون ده‌ها پروژه ملی و استانی در سراسر استان در حال اجرا است و در بحث محرومیت‌زدایی نیز پروژه‌های مختلفی تعریف شد و چهار پروژه افتتاح شده است.

بیرامی در ادامه گفت: این عملکرد و کسب موفقیت‌های مختلف حاصل تلاش‌ها و زحمات همکاران ورزش و جوانان استان با حمایت‌های استاندار ورزش‌دوست و همراهی دستگاه‌های اجرایی بوده است و به این مهم می‌بالیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.