دیدار استاندار هرمزگان با خانواده شهید بازماندگان در قشم

 استاندار هرمزگان امروز  در سفر به جزیره قشم با خانواده شهید محمد بازماندگان قشمی دیدار و گفت و گو کرد.

 مهدی دوستی روز جمعه با همراهی محمدآشوری تازیانی، احمد مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم بخش مرکزی استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در منزل این شهید خوش نام دفاع مقدس با پدر ایشان دیدار کرد و یاد و خاطر این شهید والامقام نگین خلیج فارس را گرامی داشت.

استاندار هرمزگان در این دیدار ضمن اهدای لوح سپاس به پدر این شهید، خانواده شهدا را مایه برکت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و صبر، ایثار و مقاومت همسران و مادران شهدا را در تربیت فرزندانی صالح و تداوم راه شهیدان ارج نهاد.

شهید محمد بازماندگان قشمی یکم آذر سال ۴۲ در شهرستان قشم به دنیا آمد، یادگار علی و شهری تا اول راهنمایی تحصیل کرد.

وی شغل صیادی را برای امرار معاش خانواده انتخاب کرد و از دل دریا روزی و برکت بر سر سفره می آورد.

او دریادلی بود که نمی توانست شاهد دیدن پیکرهای به خون آغشته برادران و رزمندگان دفاع مقدس در این شهر باشد، دل به دریا زد و با نام نویسی در بسیج راهی جیهه های حق علیه باطل شد.

این شهید در حالی که ۱۹ ساله بود در ۱۵ اسفند ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت ترکش در جزیره ام الرصاص عراق به شهادت رسید.

دیدار با خانواده شهید محمد بازماندگان قشمی، افتتاح و بهره برداری از طرح های سازمان منطقه آزاد قشم از جمله بلوار شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اعتبار یکهزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، بزرگراه امام رضا(ع) با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد ریال و شرکت تولیدی فانوس ماهیان از جمله برنامه های سفر استاندار هرمزگان به شهرستان مرزی قشم است.

استاندار هرمزگان در این سفر یکروزه به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در آیین های بهره برداری از سالن های چند منظوره ورزشی روستای سرریگ با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال و سالن چند منظوره ورزشی شهر رمکان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از طرح های اداره ورزش و جوانان، راه روستایی دوربنی - گامبرون با اعتبار ۵۱۸ میلیارد ریال از طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای و آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن روستای سلخ با اعتبار ۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال از طرح های شرکت آب و فاضلاب هرمزگان شرکت خواهد کرد.

کلنگ زنی و واگذاری ۹۲ قطعه اراضی مسکونی در روستای گورزین از سوی بنیاد مسکن و سازمان منطقه آزاد به مردم جامعه محلی و آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ بزرگراه مرکزی این جزیره از سوی سازمان منطقه آزاد از جمله دیگر برنامه‌های مقام‌ عالی دولت در استان‌ هرمزگان در سفر به سرزمین آب و آفتاب عنوان شده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه محمدآشوری تازیانی، احمد مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم بخش مرکزی استان در مجلس شورای اسلامی امروز جمعه از راه دریایی وارد قشم شدند و در بدو ورود به این جزیره، مورد استقبال فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امامان جمعه اهل سنت و تشییع، مدیران اداری و شورای تامین این شهرستان مرزی قرار گرفت.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید(۲۰ شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) ۱۱ آزاده و ۴۷ جانباز را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد سه نفر از آنان هشت سال تمام در اسارت نیروهای بعثی صدام بودند و یکی از آنها جزو آن ۲۳ نوجوان رزمنده و معروف اسرای جنگی عملیات بیت‌المقدس است.

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

شهید «حسن ذاکری» کوچک ترین شهید دوران دفاع مقدس و سردار شهید «غلامشاه ذاکری» از شهدای شاخص این جزیره هستند.

در آن دوران سراسر حماسه و شعور آزاده «یحیی دادی نسب قشمی» طولانی ترین زمان اسارت را تحمل کرده و مادر شهید «محمد بازماندگان قشمی» برادر زاده خود محمد رضایی قشمی از محارم خود را تقدیم نظام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.