جوی آرام در انتظار کرمانشاه

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت : ضمن عبور موج کم‌رطوبت از جو منطقه فردا تشکیل گردوخاک را داریم و از دوشنبه ۱۳ خردادماه تا پایان هفته، افزایش تدریجی و آرام متوسط دمای هوا و در بعضی ساعات وزش باد، مهمترین پدیده‌های قابل ذکر در سطح استان خواهند بود.

شهناز حق‌پرست کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت جوی استان طی چند روز آینده، گفت : امروز جمعه و فردا ۱۱ و ۱۲ خردادماه، عبور موجی کم رطوبت از جو منطقه در بعضی ساعات سبب وزش باد و تشکیل گردوخاک در سطح منطقه می‌شود.

وی افزود: احتمال این که این غبار، طی ساعاتی از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا (شنبه)، جو استان را عمدتاً در مناطق غربی و مرزی، کم و بیش غبارآلود نماید، دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: متوسط دمای هوا که امروز نیز افزایش می‌یابد و در روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۲ و ۱۳ خردادماه موقتاً کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: به دنبال این وضعیت از دوشنبه ۱۳ خردادماه تا پایان هفته، افزایش تدریجی و آرام متوسط دمای هوا و در بعضی ساعات وزش باد، مهمترین پدیده‌های قابل ذکر در سطح استان خواهند بود.

حق‌پرست با بیان اینکه دمای هوا در شهر کرمانشاه امروز بین حداقل ۱۳ و حداکثر ۳۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده، بیان کرد: شهرستان قصرشیرین در این بازده زمانی با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرستان سنقر با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان سردترین نقاط استان گزارش و به ثبت رسیده است .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.