تخصیص ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار به نوسازی مدارس لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: امسال به منظور مهارت افزایی و تجهیز مدارس و هنرستان‌های استان۷۵۰ میلیارد ریال به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافت.

یونس بهاروند ایرانیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: یکی از راهبرد‌های دولت سیزدهم اهمیت به رشته‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است و در این راستا پنج هنرستان در حال احداث است که یکی از این هنرستان‌ها با کمک خیر مدرسه ساز در شهرستان دورود تکمیل می‌شود.

وی اظهار داشت: یک طرح بزرگ در شهرستان الیگودرز با مساحت سه هزار و ۸۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال احداث است که با تامین اعتبارات سال جاری بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه هنرستان الشتر نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی امسال بهره برداری خواهد شد، ادامه داد: هنرستان بزرگ نورآباد نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

بهاروند ایرانیا با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور برای تجهیزات مدارس تامین شد، عنوان کرد: این تجهیزات برای هنرستان‌ها و سایر مدارس جهت تجهیزات کلاسی و غیرکلاسی تامین شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۷۵۰ میلیارد ریال به نوسازی مدارس لرستان تخصیص یافت که از این میزان ۱۴۰ میلیارد ریال برای تجهیزات هنرستان‌ها در راستای مهارت افزایی دانش آموزان هزینه خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال امسال برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای ۱۳ پژوهش سرا در سطح استان تعیین شده درحالیکه طی سال‌های گذشته تجهیزات آزمایشگاهی برای مدارس استان تامین نشده است.

بهاروند ایرانی‌ها ادامه داد: همچنین از مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته برای تجیهیز آزمایشگاه‌های استان ۳۰ میلیارد ریال نیز جهت تامین دیگر تجهیزات مدارس استان در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.