پرده آخر لیگ قهرمانان اروپا/ رئال مادرید - دورتموند

تیم‌های رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه ومبلی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

امشب در چارچوب فینال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران تیم‌های فوتبال رئال مادرید و دورتموند در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف یکدیگر می‌روند.

رئالی‌ها برای رسیدن به فینال در مراحل حذفی از سد‌های تیم‌های لایپزیگ، منچسترسیتی و بایرن مونیخ گذشتند و در سوی مقابل زنبور‌ها که در اول فصل کسی باور نمی‌کرد به فینال برسند نیز در مراحل حذفی تیم‌های آیندهوون، اتلتیکو مادرید و پاری سن ژرمن را حذف کردند.

رئال مادرید در طول تاریخ موفق شده است ۱۴ بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود و از این حیث رکورددارند کهکشانی‌ها در ده سال اخیر پنج بار این جام را بالای سر برده اند و امشب به دنبال فتح مجددا این جام هستند، اما زنبور‌ها فقط ۲ بار به فینال رسیده اند که حاصل آن یک قهرمانی در سال ۱۹۹۷ و یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۱۳ بوده است.

امشب تونی کروس برای آخرین بار برای کهکشانی‌ها به میدان خواهد رفت و او امیدوار است با فتح لیگ قهرمانان اروپا از جهان فوتبال خداحافظی کند. چندی پیش نیز مارکو رویس ستاره وفادار زردپوشان اعلام کرد قراردادش با این تیم تمدید نخواهد شد و در پایان فصل وستفالن را ترک خواهد کرد و او نیز علاقمند است همچون کروس با فتح جام از تیمش جدا شود با این تفاوت که او همچنان به بازی کردن ادامه خواهد کرد.

یکی از جذابیت‌های بازی امشب رویارویی جود بلینگام ستاره انگلیسی کهکشانی‌ها با هم تیمی‌های سابقش است او تابستان گذشته با قراردادی به ارزش ۱۰۳ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و عملکردی فوق العاده را از خود تاکنون در این تیم به نمایش گذاشته است او  در ۴۰ بازی  ۲۳ گل به ثمر رسانده است تا آنچلوتی و پرز از خرید او کاملا راضی باشند. حضور در مراحل مختلف لیگ قهرمانان اروپا برای هر تیم می‌تواند مبلغی را از سوی یوفا به تیم‌ها اضافه کند و این مبلغ برای تیم قهرمان ۲۰ میلیون یورو خواهد بود. مدیران دورتموند  پس از انتقال بلینگام به رئال مادرید بندی را در قرارداد این بازیکن قرار دادند که در صورت قهرمانی رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا، باشگاه اسپانیایی موظف است مبلغ ۲۵ میلیون یورو را قبل از شروع فصل بعد به دورتموندی‌ها بپردازد.

کارلتو سرمربی ۶۴ ساله پرآوازه ایتالیایی تاکنون ۲ بار با آث میلان و ۲ نیز با رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده است و از این حیث رکورددار است و امشب او این فرصت را دارد تا به پنجمین قهرمانی اش نیز برسد. پپ گواردیولا، باب پیزلی و زین‌الدین زیدان مربیانی هستند که سه بار فاتح این رقابت‌ها شده اند، همچنین لوکا مودریچ و دنی کارواخال در صورت قهرمانی با رئال به رکورد پاکو جنتو بازیکن پیشین این تیم خواهند رسید و تنها بازیکنانی می‌شوند که شش بار قهرمان این رقابت ها شده اند.

ورزشگاه ومبلی تا پیش از این دیدار هفت دوره میزبان فینال لیگ قهرمانان بوده است. پنج رقابت فینال در ورزشگاه قدیم و ۲ رقابت نیز در ورزشگاه جدید برگزار شده است. ومبلی قدیم در سال‌های ۱۹۶۳، ۱۹۶۸، ۱۹۷۱، ۱۹۷۸ و ۱۹۹۲ از این بازی میزبانی کرده است و در ومبلی جدید نیز در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ میزبان این رقابت‌ها بوده است، اما دورتموند خاطره خوبی از این ورزشگاه ندارد چرا که در آخرین میزبانی ومبلی از فینال لیگ قهرمانان اروپا  در سال ۲۰۱۳ زنبور‌ها با شکست ۲ بر یک مقابل بایرن مونیخ به عنوان نایب قهرمانی رسیدند، اما کهکشانی ها برای نخستین بار در فینال در ومبلی بازی خواهند کرد.

خبرنگار: سجاد هدایت پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار