۱۳۴ گزارش ماهواره‌ای مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان قزوین از ارسال ۱۳۴ گزارش ماهواره‌ای مبنی بر تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان از سال گذشته تاکنون خبر داد.

سرهنگ مهدی بختیاری فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان قزوین گفت: گزارش‌های ارسال شده از سوی ماهواره با جزییات کافی نشان از تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی دارد که از سوی ماموران یگان حفاظت در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی با هدف اجرای هرچه بهتر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در کشور اجرایی شده و از ظرفیت ماهواره‌ها برای تغییرات در سطوح اراضی استفاده می‌شود.

سرهنگ بختیاری تشریح کرد: با کمک رصد هوشمند ماهواره‌ای استفاده از نیروی انسانی در اراضی کشاورزی کاهش یافته تا جایی که می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن با متخلفان حوزه زمین در بخش کشاورزی برخورد کرد.

این مسوول ادامه داد: گزارش‌های ماهواره‌ای علاوه بر شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز، با بهره‌گیری از دانش کشاورزی و در نظر گرفتن شرایط جوی و اقلیمی منطقه، می‌تواند توصیه و هشدار‌های لازم برای رفع کاستی‌ها و مدیریت بهینه را به کشاورزان ارایه دهد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: خط ارتباطی ۱۳۱ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و این یگان با تمام توان از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی جلوگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار