در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دانش‌آموزان نظری با اولویت شبانه‌روزی‌ها ۳۰۰ ساعت مهارت می‌آموزند

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم که پس از آموزش مهارت گواهینامه‌ای را به دانش‌آموزان اختصاص دهیم.

کاظمی، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در چند سال اخیر مهارت آموزی دانش‌آموزان به یک امر مهم تبدیل شده است؛ در همین راستا معاونت متوسطه با اولویت مدارسی که ظرفیت داشته باشند٬ اقداماتی را برای مهارت آموزی دانش‌آموزان انجام داده است.

وی با بیان این که مدارس شبانه روزی در شاخه نظری اولویت مهارت آموزی دارند؛ افزود: به دلیل این که ظرفیت مهارت آموزی در مدارس شبانه روزی نظری وجود دارد٬ کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان خود اتکایی متناسب با همان منطقه در آن ها برگزار شده است. مثلا در مناطق صنعتی، اصول تاسیسات، مکانیک و الکترونیک به دانش‌آموزان آموزش داده شده است.

او ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش امیدوار است که با برنامه ریزی انجام شده و براساس مصوبه هئیت دولت بتواند مهارت آموزی دانش آموزان در رشته‎‌های نظری را گسترش و توسعه دهد.

کاظمی با بیان این که طبق مصوبه دولت باید ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان نظری اختصاص داده شود؛ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال این است که پس از ارائه آموزش مهارت گواهینامه‌ای را به دانش‌آموزان بدهد تا این مدرک ملاک فارغ التحصیلی آن ها قرار گیرد.

گفتنی است که بر اساس طرح مهارت آموزی به دانش آموزان در مدارس که طبق سند تحول آموزش و پرورش اجرا می‌شود، دانش آموزان همزمان با تحصیل حداقل یک مهارت آموزش خواهند دید.

به گفته معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سرفصل آموزشی برای مهارت آموزی به دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

خبرنگار: نرگس امام جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
ریاضی فیزیک ها کامپیوتر و علوم تجربی ها آمپول و سرم زنی و علوم انسانی ها انگلیسی و فرانسه و آلمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
آموزش های فنی حرفه ای باید متناسب با رشته تحصلیشون باشه
آخرین اخبار