بارندگی در سبزوار ۱۳۹ درصد افزایش یافت

رییس اداره هواشناسی سبزوار اعلام کرد: میزان بارندگی در این شهرستان در مدت سپری شده از بهار امسال نسبت به مدت مشابه بهار پارسال ۱۳۹ درصد افزایش داشته است.

رضا صبوری با بیان اینکه این رقم نسبت به دوره آماری نیز پنج درصد افزایش داشته است، اظهار کرد:‌ سبزوار از ابتدای امسال ۵۸.۵ میلی متر بارندگی داشته است که این رقم در بهار پارسال ۲۴.۵ میلی متر و در دوره آماری ۵۵.۸ میلی متر بوده است.

وی افزود:‌ در این بازه زمانی شهرستان خوشاب با ثبت ۸۴.۹ میلی متر باران و افزایش ۴۲۳ درصدی نسبت به ۱۶.۲ میلی متری بهار پارسال، بیشترین میزان رشد بارندگی ها در غرب خراسان رضوی را نسبت به سال گذشته به ثبت رسانده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بارندگی خوشاب در مقایسه با دوره آماری نیز که ۷۷.۹ میلی متر بوده است، ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

رییس اداره هواشناسی سبزوار گفت: در این بازه زمانی شهرستان جغتای با ۱۹۹ درصد افزایش بارندگی، جوین با ۱۵۶ درصد،‌ داورزن با ۶۱ درصد و ششتمد با ۲۱ درصد رده های بعدی افزایش بارندگی نسبت به بهار پارسال قرار دارند.

صبوری یادآور شد: میزان بارندگی بهار امسال در شهرستان جغتای ۷۱.۸ میلی متر، جوین ۷۸.۱، داورزن ۵۱.۲ و ششتمد ۶۰.۲ میلی متر و در دوره آماری نیز به ترتیب ۷۷.۴ میلی متر،‌ ۷۳.۹ و ۴۶.۱ بوده است و شهرستان ششتمد هیچ عددی از بارندگی دوره آماری ندارد.

وی اضافه کرد:‌ بر این اساس میزان بارندگی شهرستان جغتای در بهار امسال نسبت به دوره آماری بلندمدت هفت درصد کاهش یافت،‌ جوین و داورزن به ترتیب ۶ و ۱۱ درصد رشد داشت و شهرستان تازه تاسیس ششتمد هم که عدد قابل ذکری ندارد.

برچسب ها: بارندگی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار