در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفته است برای مشارکت مردم چه باید کرد؟

کارآفرینی به عنوان قلب اقتصاد مقامتی در بند ۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

علی زند وکیلی کارشناس کارآفرینی گفت: راه‌های مختلفی برای مردمی سازی اقتصاد و تولید پیشنهاد می شود از استفاده از گروه‌های جهادی و مردمی تا تعاونی سازی و استفاده از حلقه‌های میانی. باید در کنار این مسیر‌های صحیح از توسعه کارآفرینی نیز غافل نشد. 

وی گفت: کارآفرینی به عنوان قلب اقتصاد مقامتی در بند ۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.کارآفرینان تولید کنندگانی هستند که مهمترین نکته در تولید کالا و خدمات و کسب و کارشان نوآوری است.

وی ادامه داد: آنچه به عنوان مزیت و برتری کارآفرینان محسوب میشود استفاده از فرصت‌ها برای نواوری و خلاقیت است. نوآوری در محصول یا خدمات، نوآوری در فرایند و حتی نوآوری در بازار میتواند به ارزش افزوده منجر شود.

زند وکیلی ادامه داد: کارآفرینان همان نخبگان مردمی هستند که در جنگ اقتصادی میتوانند جهش تولید را رقم بزنند. برای توسعه کارآفرینی باید ان‌ها را شناخت، مشکلات و موانعشان را بررسی کرد و تلاش جهت رفع موانع نمود.

وی گفت: از جمله مشکلات تولید، مجوزها، بیمه، مالیات، روابط کار، دسترسی به بازار، صادرات، زیرساخت ها، دسترسی به منابع انرژی مهمترین مسائل کارافرینان است و مزایای رونق و توسعه کارافرینی افزایش اشتغال پایدار، رونق تولید، افزایش صادرات، جلوگیری از مهاجرت، انتقال تکنولوژی، تکمیل زنجیره ارزش و تزریق امید به جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار