آغاز مایه کوبی رایگان دام‌های سبک کوهبنان علیه بیماری آبله

رئیس دامپزشکی کوهبنان از آغاز واکسیناسیون جمعیت دام سبک این شهرستان علیه بیماری‌های ویروسی آبله گوسفندی و بزی خبر داد.

دکتر امیرحسین همتی  گفت: طرح واکسیناسیون آبله بزی و گوسفندی در سطح شهرستان، بخش‌ها و روستا‌های شهرستان کوهبنان با تلاش ۲ اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی کوهبنان آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه آبله گوسفند و بز بیماری‌های ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است، افزود: این بیماری‌ها با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده، اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده هستند.

دکتر همتی بیان داشت: ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضرر‌های تولیدی از جمله‌ی آن هاست. همچنین این بیماری‌ها خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق مختلف می‌شوند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طی این طرح که تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت دام سبک شهرستان، شامل۳۵ هزار راس بز و ۲۵ هزار راس گوسفند به صورت رایگان علیه بیماری‌های آبله بزی و گوسفندی مایه کوبی شوند.

این مقام مسئول از دامداران سطح شهرستان و روستا‌های تابع خواست، برای انجام هر چه بهتر عملیات واکسیناسیون دام‌های خود نهایت همکاری را با اکیپ‌های سیار مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپرشکی شهرستان کوهبنان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار