۱۰۸ واحد تولیدی راکد و غیرفعال سیستان و بلوچستان در مدار تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۰۸ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان مجدد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی شد .

علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون این استان با دارا بودن ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی موقعیت جغرافیایی ویژه خود از جمله دسترسی به سواحل مَکُران و دارا بودن مرزهای طولانی با کشورهای افغانستان و پاکستان نقش موثری در اجرایی شده برنامه توسعه محور شرق کشور دارد.

علیرضا راشکی افزود: یکی از برنامه های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناسایی و بررسی مشکلات و پیش بینی راهکارها برای راه اندازی مجدد و احیای واحدهای تعطیل است.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۰۸ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان مجدد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی شد که از این تعداد ۳۱ واحد خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوده، و در مجموع با راه اندازی مجدد این واحدها زمینه اشتغال یک‌هزار و ۷۹۱ نفر فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های با اولویت دولت سیزدهم کمک به واحدهای تولیدی راکد برای برگشت به چرخه تولید است، تاکید کرد: در سال گذشته ۴۱ واحد تولیدی در استان مجدد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی شد که از این تعداد ۱۴ واحد خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بود.

وی اظهار کرد: علاوه بر شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، ارائه تسهیلات توسط شبکه بانکی در راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی موثر بوده است.

راشکی گفت: بیشتر واحدهای تولیدی راه اندازی شده مجدد در شهرک‌های صنعتی زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات، پیگیری در تامین مواد اولیه از جمله صنایع بسته بندی گوشت، واگذاری واحدهای راکد و تعطیل به سرمایه گذار جدید، بازاریابی صنایع کانی‌های غیر فلزی با توجه به طرح نهضت ملی مسکن از عوامل راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار