مدیر عامل راه‌آهن:

۶۰۰ کیلومتر خط ریلی با حمایت‌های رییس‌جمهور شهید ساخته شد

مدیر عامل راه آهن گفت: نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر خطوط ریلی جدید با حمایت رییس جمهور شهید در طول فعالیت دولت سیزدهم ساخته شد.

سید میعاد صالحی که برای آیین تغییرنام ایستگاه راه آهن مشهد به نام رییس جمهور شهید جمعه‌شب به مشهد سفر کرد، گفت: در این مدت بیش از ۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی خط دوم و ۳۰۰ کیلومتر خط اول ریلی در کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: در همین چند ماه نیز بیش از ۱۰۰ کیلومتر خط ریلی آماده افتتاح داشتیم که در صف برنامه ها و سفرهای استانی و پروژه‌ای رییس جمهور فقید قرار داشت که با کمال تاسف آن حادثه ناگوار همه ما را از حیات دنیوی آیت‌الله رییسی محروم کرد و نتوانستیم این طرح های تکمیل شده را افتتاح کنیم.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: رییس جمهور فقید نزدیک به سه سال فعالیت در دولت سیزدهم، نقش و جایگاه پدرانه‌ای در خصوص طرح های حمل و نقل ریلی داشتند و هر زمان که در ارتباط با سایر وزارتخانه ها در اجرای طرح ها و به ویژه تامین مالی پروژه های ریلی مواجه می شدیم، ایشان نهادهای متولی را در این خصوص مورد عتاب و خطاب قرار داده و در جهت زدودن بروکراسی اداری دستوراتی را صادر می کردند.

صالحی ادامه داد: خداوند به ایشان علو درجات را عطا کرد و دیدیم مردم در مراسم تشییع رییس جمهور چه کردند و چه حضور پرشوری به واسطه خدمات خالصانه و شایسته ایشان داشتند.

ایستگاه مشهد به عنوان پرترددترین ایستگاه راه آهن کشور به پاس خدمات رییس‌جمهور شهید، به ایستگاه راه آهن «شهید رییسی مشهد» تغییر نام یافت.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان ۷۰درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد تردد دارند و از این حیث ایستگاه راه آهن مشهد به عنوان پرترددترین ایستگاه راه آهن کشور محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار