تحلیلگر سابق سیا:

تصمیم بایدن درباره اوکراین، آمریکا را به جنگ می‌کشاند

تحلیلگر سابق سیا در واکنش به تصمیم بایدن در مورد استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه گفت: این اقدام واشنگتن را به جنگ می‌کشاند.

فیلیپ گیرالدی، تحلیلگر سابق سیا گفت تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به خاک فدراسیون روسیه، به تدریج ایالات متحده را به جنگی می‌کشاند که می‌شد از آن اجتناب کرد. 

به گزارش ریانووستی، او گفت: "این وحشتناک است! ما به تدریج به جنگی کشیده می‌شویم که می‌شد از آن اجتناب کرد و تنها بهانه قابل قبول آن "تضعیف روسیه" بود.

پیشتر، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام دولت بایدن گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین مجوز محرمانه‌ای برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به خاک روسیه داده است ولی این حمله را مشروط به نزدیک شهر خارکف کرده است. این مجوز برای کمک به کی‌یف برای دفاع بهتر در برابر پیشروی روسیه است.

همچنین مشخص شد که رئیس جمهور آمریکا تحت فشار متحدان کلیدی به اوکراین اجازه داد تا با تسلیحات آمریکایی به فدراسیون روسیه حمله کند. مقامات آمریکایی تصریح کردند که لوید آستین، رئیس پنتاگون قبلاً اجازه این کار را داده است.

ایلان ماسک تاجر آمریکایی نیز به نوبه خود نسبت به تشدید تنش به دلیل تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد حملات به خاک روسیه هشدار داد.

طبق مجوز جدید اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای تعدادی حملات علیه روسیه استفاده کند که شامل شلیک موشک‌هایی به سمت نیرو‌های روسی در امتداد مرز می‌شود. حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی همچنان ممنوع است، همانطور که استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق روسیه ممنوع است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کرملین از مجوز آمریکا برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به روسیه اطلاعی ندارد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۰:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
اینشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
کاخ سفید را باید تعمیر کرد تا شیاطین از آن رانده شوند
آخرین اخبار