مدیرکل گمرکات قم گفت: در طول ۲ ماه سپری شده از امسال، بازار ۲۷ کشور در مناطق مختلف جهان شاهد عرضه کالا‌های ساخت قم بود که این موضوع نشان دهنده اهتمام فعالان اقتصادی استان به گسترش بازار‌های صادراتی است.

اسفندیار دریکوندی گفت: در همین رابطه می‌توان از کشور‌های عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، امارات، روسیه، هند سوریه، چین و ازبکستان به عنوان ۱۰ کشوری که بیشترین صادارت استان قم طی ۲ ماهه یاد شده به آنها انجام شده‌است، نام برد.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در ادامه کشور‌هایی نظیر قطر، گرجستان، ترکیه، ترکمنستان، کنیا، ارمنستان، لبنان، کویت، لهستان، قزاقستان، هلند، رومانی، بلاروس، تاجیکستان، عمان، آلمان و بحرین از دیگر کشور‌هایی بودند که کالا‌های ساخت استان قم به آنها صادر شد.

او ادامه داد: تنوع کالا‌های صادراتی استان نیز در این ۲ ماه قابل توجه بود و ۳۷ نوع کالا در بخش‌های مختلف صنعتی از الیاف پلی استر گرفته تا کفش و صندل و همچنین محصولات شیمیایی و برخی از مواد غذایی در لیست کالا‌های صادراتی استان قم مشاهده می‌شود.

گفتنی است از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت، ۲۹ هزار و ۶۵۰ تُن انواع کالا در قالب تعداد ۸۷۸ اظهارنامه به ارزش ۲۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۷ دلار از طریق گمرکات این استان به کشور‌های هدف صادر شد.

در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به بیش‌از ۱۴۳ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار تُن کالا در قالب ۳۴۴ اظهارنامه به ارزش ۴۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن را کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه مورد استفاده در صنایع تشکیل می‌دهد.

گمرک استان در زمینه مقابله با قاچاق نیز همکاری گسترده‌ای با نهاد‌های متولی دارد و در این مدت ۷۲ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار