برگزاری همایش بررسی اقدامات اجتماعی و فرهنگی سازمان ملی مهاجرت

همایش بررسی اقدامات اجتماعی و فرهنگی سازمان ملی مهاجرت با حضور دکتر مبینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت، همایشی با حضور نمایندگان استانی این سازمان با هدف بررسی اقدامات اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته توسط این سازمان و ابلاغ دستورات و طرح‌های آتی در این حوزه‌ها، با حضور ریاست محترم سازمان ملی مهاجرت کشور برگزار شد.

دکتر مبینی در این مراسم با اشاره به طرح‌های انجام شده در راستای ساماندهی ۷۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع از طریق سامانه هوشمند دانش‌آموزی، بر ضرورت همکاری مسئولین استانی و نهاد‌های مربوطه برای اجرای طرحی مشابه برای هوشمند سازی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانشجویان تاکید کردند‌.

دکتر مبینی ضمن اشاره به ظرفیت‌های متعدد نخبگان علمی، سیاسی،فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و نظامی اتباع، ضرورت مدیریت و ساماندهی این فضا برای استفاده از ظرفیت نخبگان در فعالیت‌های کشور را به مسئولین استانی اعلام کردند.

ریاست محترم سازمان ملی مهاجرت کشور با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی و اعزام ۵۷۰ هزار نفر از جمعیت اتباع به کربلای معلی در سال گذشته، شناسایی مواکب، هیئات و مؤسسات فرهنگی_مذهبی برای خدمت رسانی به زوار را در دستور کار مسئولین استانی قرار دادند.

در این جلسه، لزوم اجرای طرح‌‌های فرهنگی برای اتباع، هوشمند سازی تردد بین شهری و استانی اتباع، شناسایی و ثبت اطلاعات بیومتریک نسل دوم و سوم اتباع و جمعیت غیرفعال آنان، شامل افراد سالمند، زنان غیر شاغل،کودکان خرد‌سال، اقشار آسیب پذیر و بیماران صعب العلاج،کودکان کار و متکدیان و هوشمندسازی این فرایند به مسئولین استانی ابلاغ شد‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.