رئیس دادگستری زرند:

از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات شرکت پلور سبز استفاده می‌کنیم

رئیس دادگستری زرند گفت: دستگاه قضایی این شهرستان از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات شرکت پلور سبز استفاده می‌کند.

ابوالفضل فرحبخش درحاشیه بازدید مقامات قضایی شهرستان زرند از شرکت پلور سبز بیان کرد: حل مشکل واحد‌های تولیدی در اسناد بالا دستی قوه قضاییه از جمله سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و برنامه‌های راهبردی هشتگانه در سال ۱۴۰۳ مورد تاکید قرار گرفته است.

این مقام قضایی اظهار داشت: رسیدگی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، نیازمند همکاری تمامی نهاد‌های اجرایی است و دستگاه قضایی آمادگی آن را دارد تا از تمامی ابزار‌های قانونی در شهرستان و نیز پیگیری از مرکز استان از طریق طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان و ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان در راستای رفع مشکلات شرکت پلور سبز استفاده کند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان زرند گفت: شرکت پلور سبز مصداقی از شعار سال و تحقق عملی تولید با مشارکت مردم است؛ چرا که صندوق ذخیره فرهنگیان سهامدار اصلی آن است و بایستی برای حمایت از حقوق سهامدارن در راستای افزایش مشارکت مردمی در موضوع جهش تولید بیش از پیش مصمم بود و اقدام کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت محصولات تولیدی و قیمت مناسب در بازریابی فروش تصریح کرد: عمده مشکلی که همواره در خصوص شرکت پلور سبز مطرح می‌شود نبود بازار فروش برای واگن‌های تولیدی این مجموعه است؛ درحالی که معادن بسیاری در استان وجود دارند که در صورت خرید واگن‌های مورد نیاز از این شرکت ضمن تاثیر مثبت در پویایی اقتصاد داخلی استان به ادامه فعالیت و اشتغال چند صد نفر پرسنل در کارخانه پلور سبز کمک می‌کنند. 

این مقام قضایی کارگران را قشری زحمت کش و دارای جایگاه بالا دانست و گفت: تولید از طریق سرمایه انسانی هر سازمان رقم می‌خورد؛ بنابراین کارفرمایان بایستی ضمن قدرشناسی از زحمات کارگران که از اقشار آسیب پذیر نیز محسوب می‌شوند، محیط سالم و ایمن کاری را برای آن‌ها فراهم کنند و در پرداخت منظم حقوق و مزایای قانونی آن‌ها تلاشی مضاعف داشته باشند.

فرحبخش با طرح نظریه ریسک و خطر در علم حقوق و اشاره به مواد ۹ و ۱۰ قانون کار تصریح کرد: هر مجموعه تولیدی بایستی مطابق عرف، شرع و قانون به تعهدات خود در قبال کارگران عمل کند و پذیرای این اصل باشند که هر غنیمتی، غرامتی را به دنبال دارد و بنابراین در کنار توجه به کسب درآمد و سود به موضوع رفاهیات و بهداشت محیط کار و ایمنی کارگران را مد نظر قرار دهند و به همین دلیل دستگاه قضایی زرند حامی حقوق حقه و قانونی تمامی کارگران در تمامی واحد‌های تولیدی دولتی و خصوصی شهرستان خواهد بود.

رئیس حوزه قضایی زرند، راه حل پیشگیری از تجمعات کارگری را عمل به تعهدات و تلاش خالصانه برای این موضوع دانست و افزود: زمانی که علی رغم تلاش، پرداخت حقوق کارگران نیز به تاخیر می‌افتد، اقناع کارگران اهمیت دارد، لذا تلاش شود که این موضوع در مرحله اول از طریق مدیران مجموعه و در مراحل بعد از طریق دستگاه‌های اجرایی و ادارات مربوطه دنبال شود.

در بازدید عوامل قضایی شهرستان زرند از کارخانه پلور سبز، ضمن بررسی مشکلات این شرکت، حمایت از تولید و حقوق کارگران در راستای تحقق شعار سال مورد تاکید قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار