برقراری سرویس‌های حمل‌ونقلی همزمان با افزایش تقاضا در مسیر‌های جاده‌ای

همزمان با تعطیلات پیش رو در خرداد ماه مسئولان حمل‌ونقلی اعلام کرده اند که سرویس های فوق العاده برای جابه جایی مسافران برقرار خواهند کرد.

 با توجه به تعطیلات پیش رو که ۱۴ و ۱۵ خرداد  به تعطیلات پایانی هفته متصل شده و از سوی دیگر همزمان با اتمام  مدارس بسیاری از هموطنان تصمیم به انجام سفر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی و یا وسایل شخصی گرفته اند که در همین زمينه تمهیدات لازم توسط دستگاه های مرتبط اخذ شده است.

طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته  و طبق اعلام سازمان مدیریت راه های کشور میزان و حجم تردد خودروها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده ای افزایش می یابد.

براساس این گزارش یکی از پر ترددترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور  بخش هوایی است و با توجه به افزایش میزان حجم تقاضا طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور در صورت افزایش درخواست مجوز پروازهای فوق العاده ارائه می شود در همین رابطه جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  گفت: در صورت افزایش میزان تقاضا و با توجه به درخواست ایرلاین ها میزان پروازهای فوق‌العاده در این ایام افزایش خواهد یافت و  نظارت  بر روند فروش بلیت در این بازه زمانی افزایش بسیاری پیدا خواهد کرد.

یازرلو گفت: نظارت ها بر روند نشست و برخاست پروازها در ایام تعطیلات خرداد وجود دارد و بازرسان سازمان هواپیمایی کشور در این ایام بر قیمت بلیت پروازها هم نظارت دارند. با توجه به مراسم رحلت امام  ممکن است میزان تقاضا برای تهران بیشتر باشد. همچنین  با افزایش میزان تقاضا برای مسیرهای زیارتی در صورت درخواست شرکت های هواپیمایی مجوز پرواز برای آنها صادر می شود.

گفتنی است، دوشنبه ۱۴خرداد همزمان با مراسم رحلت امام خمینی (ره) پروازهای فرودگاه مهرآباد و امام برای ساعتی متوقف می شود که در این خصوص ابراهیم مرادی گفت: طبق اطلاعیه هوانوردی، همه ساله با توجه به برگزاری مراسم رحلت امام و سخنرانی مقامات و ورود کاروان های مختلف، پروازهای فرودگاه بین الملل مهرآباد، امام خمینی و پیام برای ساعتی متوقف می شود که البته در دو سال گذشته با توجه به گسترش کرونا این اقدام کم رنگ تر بوده است.

به گفته مدیرعامل فرودگاه مهرآباد، تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد از ساعت ۸ تا ۱۳ روز ۱۴ خرداد متوقف شده و با توجه به آنکه این توقف پروازها از سال های گذشته وجود داشته، فروش بلیت توسط شرکت های هواپیمایی در این ساعت انجام نشده است. مسافران حتما پیش از عزیمت به فرودگاه با شماره تماس های ۱۹۹ از آخرین وضعیت پروازها مطلع شوند.

در خصوص حوزه حمل ونقل ریلی هم با توجه به آنکه پیش فروش بلیت ها در مسیرهای مختلف از قبل صورت گرفته بود بنابراین در حال حاضر بلیت قطار در سایت ها کمیاب است و ممکن است تنها بلیت قطارهای پنج ستاره برای مسافران موجود باشد.

در همین رابطه مختاری سخنگوی شرکت راه آهن به باشگاه خبرنگاران جواح گفت: برای ایام تعطیلات خرداد ماه در صورت وجود تقاضا و مسافران ممکن است تعدادی رام قطار برای مسیرهای پر تردد قرار دهیم اما تا به این لحظه برنامه ای نداشته ایم.

تمهیدات ناوگانی برای جابجایی مسافران در تعطیلات خرداد 

براساس این گزارش برخی از افراد در مسیرهای کوتاه هم ترجیح می‌دهند که از طریق حمل ونقل عمومی جاده ای سفر کنند که به گفته بسیاری از مسافران در این ایام بلیت اتوبوس کمیاب می شود.

در ادامه زندی یکی از مسافران در مسیر تبریز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از روز چهارشنبه بعد از ظهر در پایانه مسافربری جنوب پایتخت به دنبال بلیت اتوبوس بوده ام اما نه به صورت حضوری و نه اینترنتی موفق به خرید بلیت نشده ام.

در همین رابطه داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای تعطیلات خرداد ماه از تمامی ظرفیت های صندلی در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور استفاده خواهیم کرد همچنین در صورت افزایش تقاضا سرویس های فوق‌العاده را برقرار خواهیم کرد‌.

همچنین سلیمانی یکی دیگر از مسافران در مسیر مشهد گفت: از روز چهارشنبه نه بلیت هواپیما پیدا می شود نه اتوبوس. باید در این بازه های زمانی پر تردد  از قبل دستگاه ها برای جبران این کمبود بلیت، تمهیدات لازم را در نظر می گرفتند.

براساس این گزارش  بسیاری از مسافران هم از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده می کنند که در این زمینه سازمان راهداری محدودیت های ترافیکی را در این ایام در نظر گرفته است و در ادامه رابطه ایمان محرابی نیا با بیان اینکه طی این چند روز تعطیلات شاهد افزایش حجم ترافیک خواهیم بود، گفت: محدودیت های تردد و ترافیکی در این بخش لحاظ کرده ایم. در محور قدیم رشت_ قزوین تردد انواع تريلر و كاميون به استثنای حاملين مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تاريخ های ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه ممنوع است. 

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: در محور آستارا - اردبيل و بالعكس هم تردد انواع تريلر و كاميون به استثنای حاملين مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ روز دوشنبه ۱۴ خرداد و جمعه ۱۸ خرداد ممنوع است.

براساس این گزارش با توجه به تعطیلات پیش رو و افزایش چشم گیر تردد های جاده ای مسافران حتما از آخرین وضعیت جوی در محورهای مختلف مطلع شوند تا در محورهای مختلف دچار مشکل نشوند.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: حمل ونقل ، حمل مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار