معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور:

کار در پزشکی قانونی برای پزشکان جذابیت ندارد

حاج‌منوچهری گفت: فعالیت در سازمان پزشکی قانونی برای پزشکان نه صرف اقتصادی و نه جذابیت دارد و این موضوع اکنون موجب خالی ماندن ۶۰ درصد پست‌ها در این سازمان شده‌ است.

رضا حاج منوچهری روز شنبه در آیین معارفه و تودیع مدیر کل سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: با دریافتی «۷۵ تا ۱۰۰ میلیون ریال» حتی برای پزشکان عمومی هم کار کردن در این سازمان صرف اقتصادی ندارد و شاغلان در این حرفه با رویکرد جهادی و اعتقادی به کارشان ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: در سال های اخیر نیز برای ۱۱۸ پست سازمانی در پزشکی قانونی آزمون استخدامی برگزار شد که در نهایت ۴۲ نفر پذیرش شدند، چراکه فعالیت در این سازمان به دلیل شرایط مختلف هیچ جذابیتی ندارد.
معاون سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به حجم زیاد کار در این سازمان تصریح کرد: پارسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده در مراکز پزشکی قانونی کشور رسیدگی شده است که این اقدام به همت ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از کارکنان این مجموعه انجام گرفت.

وی عنوان کرد: مطلوبیت ارائه خدمات نیازمند آرامش روانی کارکنان سازمان پزشکی قانونی است که تاکنون به علل بسیاری، امکان تحقق آن وجود نداشته است.
حاج منوچهری با اشاره به پراکندگی پرونده های ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی افزود: ۸۷ درصد پرونده ها مربوط به نزاع و تصادف، ۲ درصد کمیسیون های پزشکی و هفت درصد آزمایش ها و بقیه نیز مربوط به تشریح اجساد است.
وی گفت: پزشکی قانونی خراسان رضوی به لحاظ عمکرد دومین استان کشور است، اما به لحاظ فضای تملیکی فقیرترین در کشور بوده که رفع این معضل نیازمند همراهی دستگاه‌های متولی است.

مدیر کل پیشین پزشکی قانونی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: این سازمان در ۲۰ شهرستان دارای مرکز است و سالانه ۱۷۰ هزار مراجعه کننده دارد.
دکتر آریا حجازی ادامه داد: تنها اتاق تشریح پزشکی قانونی شرق کشور در مشهد دایر است که این موضوع موجب مراجعه و ازدحام بسیاری از مردم ساکن در شهرستان ها و استان های همجوار خراسان رضوی به این کلانشهر می‌شود.
حجت‌الاسلام زرندی مدیر کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم خواستار ایجاد مراکز بیشتر اتاق تشریح، جداسازی مصدومان حوادث نزاع از دیگر مصدومان و تجهیز سالن های سازمان پزشکی قانونی در استان شد.
در پایان این مراسم دکتر «علی نقش» به عنوان مدیر کل جدید سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی معرفی شد و از دکتر «آریا حجازی» به عنوان مدیر سابق این مجموعه تقدیر به عمل آمد.
پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۵۵ نفر نیروی انسانی شامل ۱۶۷ مرد و ۸۸ زن است، ۷۹ نفر از شاغلان در پزشکی قانونی استان پزشک هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار