بررسی تمام راه‌ها برای مدیریت مصرف برق در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت : تمام راه‌ها برای مدیریت مصرف برق در استان باید مورد بررسی قرار گیرد تا تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مدیریت مصرف انرژی در تابستان، از تغییر ساعت کاری ادارات استان از ۱۵ خرداد تا نیمه شهریور ماه خبر داد و گفت : براساس مصوبه هیات وزیران به منظور کاهش میزان برق مصرفی بخش اداری، ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا نیمه شهریور ماه از ساعت شش صبح تا ۱۳ ظهر خواهد بود. 

وی با بیان اینکه برای مدیریت مصرف برق استان در پیک تابستان باید یک کار جمعی صورت گیرد، تصریح کرد: در استان باید یک کارگروه ویژه مدیریت مصرف برق شکل گیرد و در نشست‌هایی که این کارگروه به صورت هفتگی خواهد داشت، آخرین وضعیت و اقدامات لازم برای مدیریت مصرف برق استان مورد بررسی قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: در این کارگروه که در واقع اتاق وضعیت استان در مدیریت مصرف برق خواهد بود، همه دستگاه‌های اصلی در بحث مدیریت مصرف برق همچون صنعت و معدن، شرکت برق، جهاد کشاورزی، مدیریت بحران و حتی بخش خصوصی باید حضور داشته باشند تا آخرین اطلاعات، تصمیمات و پیگیری‌ها در آن صورت گیرد. 

صحرایی با تاکید براینکه دستگاه‌های عضو این کارگروه پس از تصمیماتی که در سطح استانی اتخاذ می‌شود باید در سطح وزارتخانه متبوع خود نیز پیگیر این تصمیمات باشند، افزود: یکی از مواردی که حتما باید در سطح کلان پیگیری شود، افزایش سهمیه برق مصرفی توسط صنایع استان در زمان پیک مصرف است، چراکه در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر در صنایع استان مشغول به فعالیت هستند که تعطیلی یا کاهش مدت زمان فعالیت این صنایع می‌تواند علاوه بر اینکه در بحث اشتغال تاثیر بگذارد، اثرات تورمی نیز به واسطه کاهش تولید بر بازار استان داشته باشد. 

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: باید وضعیت سهمیه هر بخش همچون صنایع، کشاورزی، خانگی، عمومی و ... را بصورت منطقی بسنجیم و در صورت امکان برای کمک به بخش صنعت از ظرفیت سایر بخش‌ها کمک بگیریم. 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر اولویت اصلی استان مسئله اشتغال و کاهش میزان تورم است، باید به هر میزان که می‌توانیم به بخش صنعت کمک کنیم تا میزان تعطیلی آنها را در زمان پیک مصرف برق کاهش دهیم. 

صحرایی افزود: از طرفی در این شرایط باید در بحث شناسایی انشعابات غیرمجاز اهتمام و برخوردی جدی‌تری صورت گیرد. 

وی بر لزوم مدیریت مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی استان هم تاکید کرد و گفت: بروز رسانی سیستم‌های سرمایشی یکی از اقداماتی است که باید در ادارات انجام گیرد تا میزان برق مصرفی آنها کاهش پیدا کند. 

استاندار کرمانشاه افزود: در کارگروه استانی مدیریت مصرف برق باید بررسی شود که آیا برخی از دستگاه‌های اجرایی می‌توانند فعالیت خود را به شیفت شب و زمان کاهش پیک مصرف انتقال دهند و یا اینکه تعطیلی خود را به جای پنجشنبه و جمعه به میانه هفته منتقل کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.