شهید رئیسی تربیت یافته مکتب امام بودند

هاشمی گفت: شاید یکی از وجوه تمایز و افتخار نهضت و تمدن معناگر انقلاب اسلامی که ما به دنبالش هستیم همین انسان‌های متفاوت که تربیت یافته مکتب امام هستند.

سید محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ با حصور در برنامه جهان آرا در شبکه افق گفت: ما نمونه عالی انسان انقلاب اسلامی را از دست دادیم، شاید یکی از وجوه تمایز و افتخار نهضت و تمدن معناگر انقلاب اسلامی که ما به دنبالش هستیم همین انسان‌های متفاوت که تربیت یافته مکتب امام هستند.

وی ادامه داد: یکی از همان چهره‌های شاخص شهید آیت الله رئیسی است که در ۴۰ سال خدمت صادقانه به مردم در این انقلاب کارنامه روشنی را به جای گذاشتند.

هاشمی عنوان کرد: به نظرم یکی از ویژگی‌های اصلی که در وجود ایشان بود و واقعا کم مثل ایشان پیدا می‌شود اعتقاد و باورش به مردم بود. او واقعا بی ادا و بی ریا عاشق و دلباخته مردم بود. البته این باوری که شهید جمهور به مردم داشت به دلیل اعتقاد و باورش به خدا می‌آمد یقین و ایمان کاملی که شهید داشت در واقع باعث می‌شد باور و اعتقاد به مردم داشته باشد.

وی افزود: شهید رئیسی بدون تزویر دلداده مردم بود و این‌باوری که آیت‌الله رئیسی به مردم داشت از باور و اعتقاد به خداوند بود. مردم‌باوری و مردم‌محوری شهید رئیسی باعث شد محبت ایشان به دل مردم نفوذ کند و خداوند این‌محبت را در قلب مردم قرار داده است.

وی اظهار کرد: پوپولیسم، نگاه ابزاری به مردم دارد ولی نهایتا اهداف خود را دنبال می‌کند ولی نگاه الهی مردم را خلیفه‌الله و در راه مردم قدم‌بر می‌دارد.

هاشمی توضیح داد: شهید رئیسی هیچ وقت در آتشی ندمید و همیشه خاموش کننده هر فتنه بود و به یاد دارید در مناظره ریاست جمهوری یکی از کاندید‌ها به شهید گفتند شما که ۶ کلاس سواد دارید و حاج آقا با کرامت از کنارش رد شد و زمانی که مناظره تمام شد بالای سر آن کاندید رفتند و گفتند به خاطر این تهمتی که زدید برای شما از خداوند استغفار می‌کنم.

وی افزود: شهادت شهید رئیسی هم سرمایه اجتماعی برای ما آورد، شهید جمهور ما نه فقط یک انسان با اخلاقیات ویژه بلکه یک مدیر شاخص تحول‌گرا بود و بهترین شاهد ادعایم اعتماد مقام معظم رهبری به ایشان بود.

هاشمی گفت:شهید رئیسی با رویکرد مردمی وارد آستان قدس رضوی شد که واقعا وضعیت آستان قدس به قبل و بعد ایشان تقسیم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.