بازسازی ۲۰۸ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از بازسازی ۲۰۸ رشته قنات در استان در پارسال خبر داد.

غلامرضا ذاکری در نشست شورای هماهنگی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به زیرساخت‌های آب و خاک در سطح استان، اظهار کرد: ۸۴۱ رشته قنات در استان وجود دارد که تا کنون ۵۰۲ رشته قنات احیا و بازسازی شده است.

وی در خصوص پروژ‌های تامین و انتقال آب در استان، افزود: تا کنون ۲۸ میلیون مترمکعب اجرای پروژه تامین و انتقال آب انجام شده که نزدیک به دو هزار و ۷۵۰ لیتر در ثانیه است.


بیشتر بخوانید


ذاکری با بیان اینکه تا کنون سه هزار و ۸۸۵ هکتار از زیر سطح‌های مخزنی اراضی استان تجهیز و نوسازی شده‌اند، اضافه کرد: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از مهم‌ترین پروژه‌های بخش آب و خاک است و تا کنون نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از آن اجرا شده است که با توجه به درصد تجهیز اجرای اراضی آبی به اجرای سامانه در سطح کشور حدود یک‌دوم است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای شبکه‌های آبیاری درجه سه و چهار که یکی از وظایف اصلی بخش آب و خاک است، اضافه کرد: تاکنون ۴۶۸۴ هکتار اجرای شبکه‌های آبیاری انجام شده همچنین انتقال آب با لوله ۵۷۰ کیلومتر و احداث و بازسازی کانال‌های آبیاری عمومی و پوشش انهار سنتی ۲۴۸۲ کیلومتر مرمت و بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، ۹۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که تا کنون ۳۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است، گفت: تا کنون نزدیک به هزار و ۱۰۰ هکتار اجرای پروژه‌های تامین و انتقال آب که در سفر دوم به بهره‌برداری رسید که نزدیک به ۸ هزار هکتار آن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجراست.

ذاکری با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته جهش بسیار خوبی در خصوص تامین و انتقال آب در استان ایجاد شد، اضافه کرد: طی انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در پارسال نزدیک به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های آب و خاک و در بخش قنوات و کانال‌ها با پیشرفت فیزیکی ۳۰ اجرایی شد.

برچسب ها: رشته قنات ، آب و خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار