قهرمانی مقتدرانه تیم ملی دوومیدانی در مسابقات غرب آسیا

تیم ملی دوومیدانی کشورمان با ۴۰ مدال رنگارنگ مقتدرانه قهرمان پنجمین دوره مسابقات غرب آسیا (بصره ۲۰۲۴) شد.

تیم ملی دوومیدانی کشورمان در مسابقات غرب آسیا در بصره عراق توانست با ۲۱ طلا، ۱۶ نقره و ۳ برنز  ودر مجموع با ۴۰ مدال طلا عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند.  

تیم‌های ملی دوومیدانی عراق و  قطر  هم در مسابقات قهرمانی غرب آسیا  با مجموع ۳۹ و ۱۲ مدال به ترتیب دوم و سوم شدند.  

نتایج نمایندگان ایران در روز پایانی مسابقات به شرح زیر است:

در پرتاب دیسک زنان مهلا محروقی با ثبت رکورد ۴۹.۴۲ متر در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد.در این ماده ژاله کاردان هم با ثبت رکورد ۴۶.۴۴ متر دوم شد و نقره گرفت.

در ۵۰۰۰ متر مردان سید امیر زمانپور با ثبت زمان ۱۴:۴۶.۷۹ دقیقه قهرمان شد و به مدال طلا دست پیدا کرد. در ۱۵۰۰ متر مردان علی امیریان با حد نصاب ۳:۴۴.۰۸ دقیقه سوم شد و برنز گرفت. در این ماده امیرفرزام صفری با ثبت زمان ۳:۴۷.۸۱ دقیقه چهارم شد.

در ۱۵۰۰ متر زنان پریچهر شاهی با ثبت زمان ۴:۳۸.۳۶ دقیقه در جایگاه نخست قرار گرفت و قهرمان شد.در پرش سه گام زنان مریم کاظمی با پرشی به طول ۱۲.۸۲ متر قهرمان شد و طلا گرفت.

در این ماده سارینا ساعدی با ثبت حدنصاب ۱۲.۳۵ متر دوم شد و به مدال نقره دست پیدا کرد. در ۲۰۰ متر مردان بنیامین یوسفی با ثبت حد نصاب ۲۰.۸۹ ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و نایب قهرمان شد.

تیم ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زنان با زمان ۴۹.۳۶ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسید. تیم ۴ در ۴۰۰ متر امدادی زنان ایران با زمان ۳:۴۶.۷۲ دقیقه قهرمان شد و رکورد ملی را شکست.

رکورد قبلی این ماده با زمان ٣:۵٠.٠٨ دقیقه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بود. در هفتگانه فاطمه محیطی زاده با کسب ۵٢۴٩ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. پس از او صبا خراسانی با کسب ۵٠٣۴ امتیاز به مدال نقره دست یافت.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا روز‌های ۹ تا ۱۳ خرداد به میزبانی شهر بصره عراق برگزار شد و تیم ایران با ۴۲ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۰۱:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
مبارکتون باشدتبریک میگویم قهرمانیان همیشه پیروزی سربلندباشیدخ داوندبرای پدرومادرمادرهایتان حفظ کندبیادداشته باشین دعای پدرومادرتان است پیروزشدین
آخرین اخبار