بیمه شدن تمامی هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:همه هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان بیمه شدند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:حل مشکل بیمه فعالان صنایع دستی و گردشگری در کشور و ازجمله استان اصفهان از شهریور سال ۱۴۰۱ پیگیری شد و با مکاتبه‌های سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رئیس‌جمهور، در نهایت در بهمن سال ۱۴۰۲ با دستور اکید رئیس‌جمهور شهید، بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی و فعال گردشگری محقق شد و پایان اردیبهشت ابلاغ و در حال تحقق است.

نورالله عبداللهی افزود: از این ۱۰ هزار نفر، هشت هزار نفر هنرمند صنایع دستی و دو هزار نفر راهنمایان گردشگری و از این تعداد، هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی از استان اصفهان هستند.


او گفت: شرط سنی کمتر از ۵۰ سال، داشتن پروانه تولید انفرادی و گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای از جمله مدارک لازم برای دریافت بیمه، در هر رشته از صنایع دستی است.

 عبداللهی اضافه کرد: تولید کنندگان فعال صنایع دستی کارگاهی در پنج رشته میناکاری، قلمزنی، خاتم کاری، معرق و منبت چوب می‌توانند تا پنج نفر از هنرمندانی که در کارگاهشان فعالیت دارند بیمه هنرمندان کنند.


از ۶۰۲ رشته ثبت شده صنایع دستی در یونسکو، حدود ۳۰۰ رشته متعلق به ایران و یک سوم آن از رشته‌های بومی استان اصفهان است و بیش از ۵۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کشور فعالیت دارند که حدود ۶۰ هزار نفر آنها در استان اصفهان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.