نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

امام خمینی (ره) به ایران، عزت و سربلندی بخشید

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به ایران عزت و سربلندی بخشید، گفت: خدمت رسانی به مردم مهم ترین عمل است.

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و یادبود شهدای خدمت شهید جمهور و همراهان گرانقدر وی در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگیان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین علیدادی سلیمانی دراین مراسم با بیان اینکه هر علمی موضوعش مهم تر باشد، علم بالاتر است، گفت: بالاترین و با ارزش‌ترین علم، علمی است که به انسان‌ها و بشریت خدمت کند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم، مهم ترین عمل است، افزود: بالاترین عمل عملی است که گره از کار یک انسان باز کند و در خدمت رسانی به مردم پیشگام باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان خاطره‌ای از شهید خدمت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به استان کرمان بیان کرد: خدمت به مردم به ویژه محرومان و مناطق دوردست، مهم ترین رویکرد شهید آیت الله رئیسی بود.

وی با اشاره به مرجعیت حضرت امام خمینی(ره) در جامعه جهانی گفت: مرجعیت در طول تاریخ، کانون طهارت پاکی بود که در هیچ مکتب و مذهبی مثل شیعه این سرمایه ارزنده وجود ندارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ایران، یکی از پهناورترین کشور‌های جهان بود، گفت: متاسفانه بخش‌هایی از این کشور در معاهده‌های ننگین از دست رفت، اما جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که ذره‌ای از خاک وطن را به بیگانه نداده است.

وی با اشاره به اخراج ۴ تن از پادشاهان ایران به خارج از کشور از سوی بیگانگان گفت: امام خمینی (ره) عزت و سربلندی را به ایران برگرداند؛ زیرا کشور ایران دارای قدمت تاریخی و همیشه تاریخ مستقل بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به سخنرانی کوبنده امام خمینی (ره) در سال‌های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ گفت: برگرداندن عزت و سربلندی به ایران، مهم ترین هدف امام بود که با توکل به فضل الهی و پشتوانه مردمی محقق شد.

 مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی و یادبود شهدای خدمت شهید جمهور و همراهان گرانقدر ایشان در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگیان برگزار شد.

رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهم ترین انقلاب قرن نام برد و افزود: این انقلاب با رهبری حضرت امام خمینی (ره) در زمانی پایه گذاری شد که هیچ شخصی حق توهین، جسارت و بازخواست مامور آمریکایی و حکومت پهلوی را نداشت.

وی افزود:  امام خمینی (ره) راس و بالاترین جایگاه رژیم پهلوی را نشانه گرفت و در سال ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ در سخنرانی های خود تاکید کرد که ما می خواهیم شاه نباشد و تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ با صلابت و شجاعت این شعار را دنبال کرد.

رضایی با اشاره به جنگ تحمیلی و ترور شخصیت های انقلابی و مسئولان عالی رتبه نظام اسلامی به ویژه شهیدان باهنر و رجایی، شهید بهشتی و شهید مطهری گفت:  هر انقلاب دیگری بود  با وجود همه این هجمه های ظالمانه از بین می رفت، اما امام خمینی(ره)  تکیه اش به خدا بود و با حمایت ملت ایران ایستادگی کرد و نظام اسلامی در ایران روز به روز قوی تر شد.

وی با اشاره به حضور فوج فوج، گروهان و گردان جوانان در جبهه های جنگ بیان کرد: جنگ تحمیلی و شرایط ناشی از آن جوانانی را تربیت کرد که هرکدام آن ها، سفیران این انقلاب برای هدایت شدند که نمونه بارز آن ها شهید سلیمانی می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  با اشاره به رحلت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۸ گفت: با تدبیر امام خمینی (ره)  مجلس خبرگان شکل گرفت و این مجلس با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)  اجازه نداد، جای خالی امام حس شود و رهبری مقام معظم رهبری بسیاری از مشکلات کشور را در بزنگاه های مختلف حل کرد.

وی با تسلیت شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در حادثه بالگرد در استان آذر بایجان شرقی گفت: خدمات ماندگار آیت الله سید ابراهیم رئیسی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

رضایی با اشاره به خدمات ارزنده  آیت الله رئیسی در آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان، تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی و رشد بودجه آموزش و پرورش از اعتبارات دولتی از مهم ترین خدمات وی در آموزش و پرورش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار