توزیع گوشت‌های وارداتی از ۴۰۰ تن فراتر می‌رود

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در بازار توزیع می‌شود که طی روز‌های آتی از میزان ۴۰۰ تن فراتر می‌رود.

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون بخش اعظم بازار را گوشت‌های منجمد تشکیل می‌دهد که قیمت آن در بخش گوساله و گوسفند کمتر از ۳۰۰ هزارتومان است، همچنین گوشت گرم وارداتی بخش دیگر نیاز بازار را تشکیل می‌دهد که قیمت هرکیلو گوشت گوساله و گوسفند وارداتی حداکثر ۳۷۰ هزارتومان است.

او از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی خبر داد و گفت: توزیع گوشت گرم در استان‌های تهران، البرز و قم در حدقابل قبولی است و همواره پیش بینی می‌شود که طی روز‌های آتی از ۴۰۰ تن فراتر رود.

پوریان با بیان اینکه تقاضای چندانی برای خرید گوشت داخل در بازار وجود ندارد، افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوشت گوسفند و گوساله ۵۷۰ هزارتومان است که بدلیل پایین بودن نرخ گوشت وارداتی، تقاضا برای خرید گوشت داخل در بازار ناچیز است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: در شرایط کنونی عرضه دام گوسفند و گوساله در بازار بسیار گسترده است که با احتساب میزان ذخایر و گرم شدن هوا، سطح عرضه گسترش می‌یابد به طوریکه از ۱۵ خرداد به بعد، بیش از ۴ تا ۴.۵ میلیون راس دام آماده کشتار است.

او جمعیت فعلی دام سبک را ۷۱ میلیون راس و گوساله پروار گوشتی را ۹.۵ تا ۱۰ میلیون راس اعلام کرد و گفت: با احتساب زایش‌های بهاره برآورد می‌شود که جمعیت دام سبک به ۷۵ میلیون راس برسد که براین اساس جمعیت بزرگی خواهیم داشت که امکان نگهداری آن سخت است. گفتنی است که واردات گوشت گرم و منجمد منجر به افزایش جمعیت دام و کاهش کشتار دام‌های مولد شد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار