سخنگوی شورای هماهنگی بانک‌های استان یزدگفت: ۲ هزار و ۱۵۸ زوج یزدی در صف دریافت وام ازدواج هستند.

منصور جنتی سخنگوی شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد نیز در خصوص میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان یزد گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۲۴۷ متقاضی تسهیلات ازدواج در استان یزد در سال ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۲۱۹ متقاضی این تسهیلات را دریافت کردند.

وی افزود: بانک‌های عامل در سال ۱۴۰۲ به ۹۱.۶۱ درصد از مجموع متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان یزد، تسهیلات ازدواج را پرداخت کردند و هزار و ۲۸ متقاضی دیگر نیز در صف دریافت این تسهیلات به دلایل متعدد باقی ماندند.

جنتی عنوان کرد: استان یزد در سال گذشته با پرداخت بیش از ۲۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال تسهیلات به زوج‌های جوان، جایگاه چهارم در بین دیگر استان‌ها در کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به آمار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال جاری نیز گفت: تا پایان فرودین‌ماه امسال تعداد متقاضیان تسهیلات ازدواج به ۲ هزار و ۳۰۱ نفر رسید که به ۱۴۳ نفر از آنها این تسهیلات پرداخت شده است و هنوز ۲ هزار و ۱۵۸ نفر متقاضی در صف دریافت وام ازدواج هستند.

سخنگوی شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد اضافه کرد: تا پایان فروردین‌ماه سال جاری ۶.۲۱ درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج در استان یزد در سال ۱۴۰۳، این تسهیلات را دریافت کردند.
 
وی افزود: در نخستین ماه از سال جاری مبلغ ۴۸۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان یزد پرداخت شده است که استان یزد را در این ماه در جایگاه یازدهم کشور قرار داده است.
 
ضرورت ایجاد راهکار‌های کاربردی برای تسهیل زندگی جوانان از سوی مسئولان و کلیه آحاد جامعه در یک بسیج همگانی بسیار مهم است و ازدواج یکی از مراحل حساس زندگی است و همه افراد جامعه باید دست به دست هم داده تا امر تسهیل ازدواج اتفاق افتاده و در اجتماع نهادینه شود.
 
زمینه‌سازی و تسهیل در امر ازدواج جوانان، از جمله ارائه تسهیلات بانکی به عنوان یک راه برای ترویج ازدواج، حفظ عفاف و پاکدامنی، تقویت امنیت اجتماعی و پشتیبانی از جوانان بسیار مهم است و باعث بهبود وضعیت جامعه و خانواده‌ها می‌شود.

تسهیلات ازدواج ۱۴۰۳ طبق آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق در بودجه ۱۴۰۳، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان شده، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۳۰۰ میلیون تومان برای زوج‌های بالای ۲۵ سال و برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.