۶۷ پایگاه تابستانی در قم برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان آماده شده‌است

مدیرکل آموزش‌و پرورش قم گفت: تاکنون ۶۷ پایگاه تابستانی در قالب ۲۴۰ رشته برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان این استان آماده شده‌است.

علیرضا رحیمی  گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌ها و استخر‌های آموزش و پرورش استان آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان در تابستان می‌باشد.

مدیرکل آموزش‌و پرورش قم بیان کرد: اولویت استفاده از فضا‌های ورزشی آموزش‌وپرورش از جمله استخر‌ها و زمین‌های چمن در اختیار دانش‌آموزان و سپس در اختیار افرادی است که علاقه‌مند به استفاده از این ظرفیت‌ها هستند.

رحیمی همچنین با اشاره به حضور روحانیان و مبلغان، گفت: حدود ۲۰۰ طلبه که با آموزش و پرورش همکاری دارند نیز تابستان امسال در پایگاه‌های تابستانی حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش‌و پرورش قم بیان کرد: دانش‌آموزانی که دچار آسیب اجتماعی شده‌اند باید توسط مدیران مدارس شناسایی و برای حضور در پایگاه‌های تابستانی تشویق شوند.

او ادامه داد: فعالیت پایگاه‌های تابستانی باید هدفمند باشد و مهم‌ترین هدف نیز پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: همکاری و همیاری دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان از رویکرد‌های مهم آموزش‌وپرورش در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش‌و پرورش قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ۲ سال گذشته، خادم یاران رضوی همکاری خوبی با آموزش‌و پرورش داشتند؛ تابستان سال گذشته با استفاده از ظرفیت خادم یاران رضوی فقط در حوزه آموزشی، یک هزار و ۵۵۲ دانش آموز آموزش دریافت کردند و از تکرار پایه در مقطع ابتدایی این تعداد دانش‌آموز جلوگیری شد.

او افزود: امسال نیز با استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در بسیاری از مدارس کلاس‌های ترمیمی برگزار می‌شود.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.