مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: عملیات اعزام زائران سرزمین وحی از فرودگاه مشهد با انتقال ۱۱ هزار و پنج زائر به پایان رسید.

محمود امانی‌ گفت: عملیات اعزام حاجیان خانه خدا از ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و ۱۲ خردادماه به پایان رسید.

وی اضافه کرد: پنج هزار و ۸۵۴ زائر سرزمین وحی به مقصد مدینه و پنج هزار و ۱۵۱ زائر نیز به مقصد جده از فرودگاه مشهد در قالب ۴۷ پرواز اعزام شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: عملیات بازگشت حاجیان نیز از اول تیرماه آغاز می شود و اقدامات و تمهیدات مورد نیاز برای عملیات بازگشت حاجیان خراسانی اندیشیده شده است.

امانی با بیان این که فرودگاه مشهد دومین فرودگاه پرترافیک کشور است افزود: روز گذشته ۱۲ خرداد ماه رکورد انجام پروازهای خارجی امسال در فرودگاه مشهد شکسته شد و ۶۹ پرواز خارجی شامل ۳۶ پرواز ورودی و ۳۳ پرواز خروجی در ۲۴ ساعت انجام شد.

وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۲۹۸ مسافر خارجی دیروز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا شده‌اند و بیشترین مقصد پروازهای خارجی به نجف‌اشرف و کویت بوده است.

فرودگاه مشهد در بازه زمانی اعزام و بازگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۲، در میان ۲۱ فرودگاه کشور، بیشترین آمار نشست و برخاست و اعزام حج‌گزاران را به دست آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.