رییس جمعیت هلال احمر:

کارهای جهادی امدادگران ایرانی در دنیا بی نظیر است

کولیوند با بیان اینکه فعالیت های جهادی داوطلبان امدادگر کشورمان در دنیا بی نظیر است گفت: طبق گفته نماینده صلیب سرخ و بهداشت جهانی ، تاکنون آنها نمونه این قبیل کارهای جهادی را در جهان شاهد نبوده اند.

پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در جریان بازدید از روند خدمت رسانی کاروان جهادی الکفیل در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: افراد فعال در گروه های جهادی از اساتید برجسته دانشگاه و دانش آموختگان مراکز علمی علاقه مند به فعالیت های جهادی هستند.

وی با بیان اینکه این کار ماحصل یک کار جمعی و دلسوزانه است،گفت: این اقدام جهادی به عنوان نذر خدمت برای سید و سالار شهیدان خدمت انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: در قالب این فعالیت جهادی حدود ۱۲۰ پزشک فوق تخصص و متخصص به مدت پنج روز تا نیمه خرداد در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان به اقشار کم برخودار به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه می دهند.

علی سنجربگی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همدان با مشارکت فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و کاروان سلامت الکفیل، ۹۰ جایگاه (یونیت) دندانپزشکی در سالن مجاور حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان به منظور ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مستقر کرده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان (آر.دی.اچ) برای درمان اضطراری و سرپایی بیماران توسط هلال احمر در این محل دایر شده است همچنین یک شعبه از داروخانه هلال احمر در این محل برپا و داروی رایگان به بیماران دارای نسخه پزشک ارائه می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: مجموع افراد حاضر در این طرح شامل پزشک، دستیار پزشک، گروه تریاژ، تیم حمایت روانی و سایر افراد که به مردم خدمات ارائه می دهند به حدود ۲۵۰ نفر می رسد.

سنجربگی اضافه کرد: برای افرادی که با انجام معاینه و تجویز پزشک نیاز به استفاده از عینک دارند، عینک به صورت رایگان تحویل داده می شود ، همچنین پزشکان عمومی، متخصص عفونی، قلب، متخصص کودکان، مامایی، زنان و زایمان، ارولوژی، متخصص داخلی، مددکاری و حمایت روانی در این برنامه مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه هلال احمر در این محل خدمات آموزشی و فرهنگ نیز ارائه می دهد،ادامه داد: برخی والدین با فرزندان به این محل برای انجام معاینات پزشکی مراجعه می کنند بنابراین یک فضای دوستدار کودک برای مشغول کردن فرزندان کم سن و سال به بازی و نقاشی نیز در این مکان دایر شده است.

برچسب ها: هلال احمر ، صلیب سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار