کیفرخواست متهمان پرونده شبکه سازمان‌یافته قاچاق دارو صادر شد

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای هشت متهم پرونده یک شبکه سازمان یافته قاچاق دارو خبر داد.

علی صالحی درباره پرونده شبکه سازمان یافته قاچاق دارو، اظهار کرد: با ختم تحقیقات قضایی و صدور کیفرخواست، این پرونده پیرو درخواست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از دادستانی تهران برای ردیابی مالی چند نفر به دلیل تخلفات مالی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد و در نهایت منتهی به کشف یک شبکه سازمان یافته تولید، توزیع و قاچاق دارو‌های غیرمجاز به صورت عمده و در سطح وسیع شد.

وی با بیان اینکه متهمان پرونده در مجموع ۱۹ نفر هستند، افزود: برای جلوگیری از اطاله دادرسی راجع به هشت نفر از آنان، پرونده پس از ختم تحقیقات مقدماتی، با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد ضمن اینکه درخصوص چهار نفر از متهمان قرار منع تعقیب صادر شده و تحقیقات قضایی برای هفت نفر باقیمانده کماکان ادامه دارد و این بخش از پرونده در دادسرای تهران مفتوح است.

به گفته صالحی، در کیفرخواست صادره، برای چهار نفر از متهمان به دلیل ارتکاب فعل مشارکت در قاچاق دارو و برای چهار نفر دیگر به جهت معاونت در بزه یادشده، تقاضای مجازات شده است.

دادستان تهران یادآور شد: متهم ردیف اول پرونده که از کارمندان دولتی بوده است، با تأسیس یک مؤسسه تجاری دارویی، ضمن سرکردگی گروه مجرمانه، همراه ۱۱ شخص حقیقی اقدام به تولید، بسته بندی، توزیع و قاچاق قرص‌های غیر مجاز، مخدر و اقلام و وسایل جنسی کرده است.

وی تصریح کرد: مشارالیه همچنین با فاکتورسازی با مهر و امضای جعلی در زمینه خرید‌های بیمارستانی وابسته به یکی از ارکان حکومتی، اقلام دارویی خریداری شده به این شیوه مجرمانه و به نام آن بیمارستان را در بازار آزاد به فروش رسانده و منافع قابل توجهی کسب کرده است.

به گفته دادستان تهران، در بازرسی‌های محل اختفای دارو‌های تقلبی و غیرمجاز، بالغ بر ۳۹۰ هزار عدد انواع قرص داخلی و خارجی غیرمجاز و تقلبی، ۱۴۵ هزار عدد قطعات مختلف جهت ساخت وکیوم زنانه و ۱۲۰۰ کیلوگرم انواع پودر‌های اولیه تولید قرص، به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مسعود
۰۱:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
با سلام و احترام
خواستم بدونم كدام پزشكي تا بحال با كدام داروهاي ساخت انسان چه قديم چه جديد توانسته بيماري را شفا دهد ؟ يا عصب را داغون كرده كه طرف درد حس نكن، يا عضو را خارج كرده ، يا با قرص ، بخش ديگري از تن انسان را خراب كرده، كه انهم با وجود مقاومت بدن، اثارش ٥/٤ سال بعد نشون داده شده، كه انهم انداختين گردن پيري !!!
وقت ان نرسيده كه سرپرست محترم كشور ، روحانيون، متوجه شوند ،و جلوي ساخت دارو را بكلي بگيرن؟ چه قاچاق چه غير قاچاق ، ورود دارو، زير نظر سرپرستان، و ضرر خوردن به سرزميني كه نفت و منابع طبيعي را در قبال اين داروها ، معاوضه ميكنند،چه جوابي براي خالقه زمين خواهند داشت ؟؟؟ بپرسيد از كسي كه خالق هر جاو جان ) است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
قاچاق دارو کثیف ترین قاچاق و غیر قابل بخششه
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۰۳:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
این شبکه ازبهاعیت سرچشمه میگیردشدیدابرخوردتاریشه کن شود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۰:۴۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
محال ممکنه یه گردن کلفت سیاسی دستش تو کار نباشه
میگی نه / نگاه کن
آخرین اخبار