معاون اجرایی پلیس راهور فراجا مطرح کرد؛

تبادل اطلاعات و عملیات‌های مشترک در نبرد با جرایم جهانی

رمضانی گفت: پلیس فراجا با همکاری نیروهای انتظامی بین‌المللی و از طریق تبادل اطلاعات و تجربیات، جبهه‌ای متحد در مبارزه با جرایم جهانی تشکیل داده است.

همکاری‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران با نیروهای انتظامی دیگر کشورها یکی از جنبه‌های مهم تعاملات بین‌المللی در زمینه امنیت و مبارزه با جرایم است. این همکاری‌ها شامل تبادل تجربیات و اطلاعات، مشارکت در عملیات‌های بین‌المللی می‌شود.

سردار حسین رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تبادل تجربیات و اطلاعات بین پلیس فراجا و نیرو‌های انتظامی سایر کشور‌ها به منظور بهبود عملکرد و بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی‌های نوین صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: تبادلاتی همچون برگزاری جلسات آموزشی و سمینار‌های مشترک برای انتقال دانش و تجربیات در زمینه‌های مختلف نظیر مبارزه با جرایم سازمان‌یافته، تروریسم، قاچاق مواد مخدر و انسان و غیره را می توان نام برد.

رمضانی تصریح کرد:  اعزام نیرو‌های پلیس به دوره‌های آموزشی و کارآموزی در کشور‌های مختلف به منظور افزایش توانمندی‌ها و بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی مورد دیگری است که می توان اشاره کرد. ایجاد کانال‌های ارتباطی برای تبادل اطلاعات در مورد فعالیت‌های مجرمانه، تهدیدات امنیتی و شیوه‌های نوین مبارزه با جرم هم راه دیگری است.

او ادامه داد:پلیس فراجا با همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و نیرو‌های انتظامی سایر کشور‌ها در عملیات‌های مشترک شرکت می‌کند. برخی از این سازمان‌ها و زمینه‌های همکاری علارت اند از؛ پلیس فراجا از طریق اینترپل در عملیات‌های تعقیب و دستگیری مجرمان فراری، تبادل اطلاعات مربوط به جرایم بین‌المللی و همکاری در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر شرکت می‌کند.

رمضانی گفت:همکاری با یوروپل به ویژه در زمینه جرایم سایبری و مالی شکل گرفته است.پلیس فراجا با بسیاری از کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی موافقت‌نامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم امضا کرده است که زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌تر در زمینه‌های امنیتی و انتظامی است که شامل تبادل اطلاعات و همکاری در تحقیقات جنایی پیچیده،ارسال و پذیرش کارشناسان برای مشارکت در پروژه‌های خاص و عملیات‌های مشترک،همکاری در تقویت امنیت مرز‌ها و جلوگیری از عبور غیرقانونی شکل گرفته اند.

او گفت: این همکاری‌ها نقشی کلیدی در تقویت امنیت ملی و بین‌المللی ایفا می‌کنند و موجب بهبود کارآیی و توانمندی نیرو‌های انتظامی در مواجهه با تهدیدات و جرائم مختلف می‌شوند.

خبرنگار: عطیه رضایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار