وزرای دفاع کانادا و چین پس از یازده سال در سنگاپور با هم دیدار کردند

وزرای دفاع کانادا و چین برای اولین بار پس از یازده سال در حاشیه نشست امنیتی بین‌المللی شانگری لا در سنگاپور با هم دیدار کردند.

به گزارش بامداد دوشنبه تارنمای سی پی ۲۴، بیل بلر وزیر دفاع کانادا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اعلام خبر دیدار با دونگ جون همتای چینی خود که اولین دیدار وزرای دفاع دو کشور از سال ۲۰۱۳ است، نوشت: ارتباطات بین کشور‌های ما حیاتی است و من از فرصت‌های بیشتر برای گفتگو استقبال می‌کنم.

بلر در ادامه این پیام، افزود: در دیدار با دونگ جون نگرانی‌های اوتاوا در مورد حمایت مالی و اقتصادی چین از روسیه و رزمایش‌های نظامی اخیر پکن در نزدیکی تایوان را به همتای چینی خود اعلام کردم.

به نوشته تارنمای سی پی ۲۴، بلر پیش‌تر در جریان سخنرانی خود در نشست شانگری لا اعلام کرده بود که ما آماده تعامل با چین و همه شرکای خود در سراسر هند و اقیانوس آرام هستیم تا منطقه‌ای با ثبات و امن را تضمین کنیم.

نشست سه روزه مقامات دفاعی کشور‌های آسیایی و غربی روز جمعه با عنوان «گفتمان شانگری-لا» در سنگاپور آغاز شد.در نشست گفتگو‌های شانگری‌لا، وزرا و مقامات نظامی کشور‌های آسیایی، اروپایی و آمریکا در سنگاپور گردهم می‌آیند و در مورد ضروری‌ترین چالش‌های پیش روی منطقه آسیا و اقیانوس آرام با یکدیگر به بحث و مشورت پرداخته و درعین حال دیدار‌های دوجانبه نیز با هم دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار