فعالیت ۲ هزار پایگاه برای ارائه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی در اصفهان

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ۲ هزار پایگاه برای ارائه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی در استان اصفهان دائر شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در جلسه ستاد تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان با اشاره به  تشکیل بیش از ۲ هزار پایگاه برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان در این استان گفت: در تابستان سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ پایگاه تابستانه آموزش و پرورش تشکیل شد و بیش از ۴۳ درصد دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف آن شرکت داشتند.

 مهدی نم‌نبات افزود: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار «تربیت بدون توقف» و با رویکرد «مدرسه‌محوری» اجرا خواهد شد.

او گفت:  غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در راستای رشد همه‌جانبۀ شخصیت آنها، پاسخ به نیاز‌های علمی، تربیتی و مهارتی دانش‌آموزان، ارتقاء سطح دانش و بینش آنها، تقویت روحیۀ خودباوری و مسوولیت‌پذیری، تأمین سلامت جسمانی و روانی و استمرار فعالیت‌های تربیتی سال تحصیلی در طول تابستان اجرا می‌شود.

نم‌نبات، فعال‌سازی و استفاده حداکثری از مدارس، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد، توجه به برنامه‌های نخبگانی دانش‌آموزان، توجه به فعالیت‌های اجتماعی و گروهی محله‌محور را از جمله سیاست‌های راهبردی فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان در استان برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه‌های تابستانه امسال، گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان پیش‌رو به صورت دانش‌آموز محور طراحی شده تا پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی ادامه داد: برگزاری اردو‌های یک روزه دانش‌آموزی، اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین و رویداد عمومی و همگانی هفت در هفت از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده است.

نم‌نبات با تشریح برنامۀ هفت در هفت گفت: این برنامه در ۷ پنجشنبه تابستان با محوریت جشن عمومی ولایت، جشن عمومی امامت، حجاب و عفاف، آیین‌های حسینی، شهدای مدافع حرم و پیاده‌روی همگانی اجرا خواهد شد.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه، آمادگی همکاری با تمام تشکل‌های مردم‌نهاد دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سپاه پاسداران را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.