امام خمینی بزرگ مرد تاریخ ایران

وفات و تشییع امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، یکی از رویداد‌های مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.

سید روح‌الله موسوی خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی در ۸۶ سالگی در بیمارستان تهران به علت ایست قلبی درگذشت.

خبر درگذشت معمار انقلاب صبح ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ از رادیو اعلام شد و مراسم تشییع پیکر بنیانگذار جمهوری اسلامی در حالی روز ۱۶ خردادماه و در بهشت زهرای تهران برگزار شد و بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم ایران برای بدرقه پیکر امام خمینی (ره) به تهران آمدند که به گواهی رسانه‌ها جمعیت عزاداران بر سر مزار امام خمینی به قدری زیاد بود که بالگرد حامل پیکر امام پس از ۶ بار تلاش برای فرود آمدن در نزدیکی محل دفن در نهایت بر زمین نشست و پیکر ایشان پس از ۱۰ ساعت به خاک سپرده شد.

۱۴ خرداد هر سال یادآور بزرگ مردی الهی و مبارزی خستگی‌ناپذیر است که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به عنوان تحول عظیم و رویداد قرن به مدد الهی با تکیه بر اسلام ناب محمدی (ص) و پشتیبانی ملت همیشه در صحنه ایران و بر پایه استقلال و آزادی بنا نهاد و طومار استبداد شاهنشاهی را در هم پیچید.

امام خمینی کبیر عزت از دست رفته و حقوق پایمال شده ملت ایران را برگرداند و این سرزمین را به عنوان محور تمدن نوین اسلامی و احیاگر شکوه و عظمت ایران و اسلام مطرح نمود. وی روح اعتماد به نفس، افتخار، شجاعت، خودباوری و مقاومت را در ملت‌های ستمدیده و آزادگان جهان دمید و امت اسلامی را پس از سال‌ها فترت و غفلت احیا کرد و اسلام را به عنوان قطب مهم قدرت و نقش آفرین به جهانیان معرفی کرد.

به یاد امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، که با مهربانی و رحمت پدرانه، همچنین اقتدار و صلابت، در تاریخ ایران نقش مهمی ایفا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.