کره جنوبی توافق نظامی با کره شمالی را به طور کامل تعلیق کرد

سئول یک طرفه توافق نظامی برای کاهش تنش بین کره شمالی و کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ به نقل از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، شورای امنیت ملی کره جنوبی تصمیم گرفته است تا زمانی که اعتماد بین سئول و پیونگ یانگ احیا نشود، توافقنامه نظامی بین دو کره در سال ۲۰۱۸ به طور کامل تعلیق شود.

سال گذشته، کره جنوبی در واکنش به پرتاب اولین ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی، تعدادی از موارد توافق نظامی بین دو کره، به ویژه از سرگیری فعالیت‌های اطلاعاتی در منطقه خط مرزی نظامی را به حالت تعلیق درآورد.

در پاسخ، کره شمالی اعلام کرد که تمام اقدامات تعلیق شده بر اساس توافقنامه نظامی ۲۰۱۸ با کره جنوبی، از جمله استقرار سربازان و تسلیحات در منطقه خط مرزی نظامی را از سر خواهد گرفت.

گفته می‌شود که کره شمالی سال گذشته میلادی سه پرتاب ماهواره‌ای در سوهائه انجام داد، اما فقط یک مورد آن موفقیت‌آمیز بود. کره جنوبی ادعا کرده که روسیه برای پرتاب ماهواره‌ها به کره شمالی کمک کرده و پیونگ یانگ نیز در عوض، موافقت کرده است که به روس‌ها سلاح بدهد تا در جنگ اوکراین از آنها استفاده شود.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیشتر گفت که ماهواره‌های شناسایی نظامی برای دفاع ملی و حفاظت از حاکمیت این کشور حائز اهمیت است و پیونگ یانگ هرگز از برنامه پرتاب این ماهواره‌ها دست نخواهد کشید.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار