مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) وشهدای قیام ۱۵ خرداد در یاسوج

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در حسینیه ثارالله یاسوج در حال برگزاری است.

مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و علی احمد زاده استاندار، مسئولان و مدیران ادارات و اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار و با سخنرانی حجت السلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران در حسینیه ثارالله برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در شهر یاسوج با تسلیت ایام رحلت امام راحل و همچنین شهادت رئیس جمهور محبوب، خودم، پرتلاش، وزیر خارجه شهید، امام جمعه متخلق به فضایل اخلاقی تبریز، استاندار محترم آن استان و سردار شهید موسوی فرمانده تیم امنیت ریاست جمهوری و شهدای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدا گوی سبقت را از دیگران ربودند، ستارگانی که در اسمان کهگیلویه و بویراحمد طلوع کرده و بر زیبایی آسمان ایران افزودند و به مقام جانبازان، ایثارگران، رزمندگان عرض ادب و احترام داریم.
 
 وی با بیان اینکه افتخار است که در جمع شما و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارم گفت: برای همه مسئولان خودم و استاندار و نیرو‌های اقتدار آفرین، سپاه و ارتش و نیروی انتظامی آرزوی توفیق و سعادت داریم.
 
امام جمعه تهران با بیان اینکه در حیات امام کمترین فراز و نشیبی در اصول او مشاهده نمی‌شود ادامه داد: امام دهه ۴۰ الی ۵۰ همان شخصیت است، تعالی پیدا می‌کند، اما افول ندارد، کسانی که با نسیم باد و هوا حرکت می‌کنند در همان جهت حرکت می‌کنند این انسان از کلمه طیبه دور هستند، امام نماد نظم و انضباط و نماد عمل مبتنی بر علم، صبر، ایستادگی بر حق، نماد شجاعت در برابر دشمن، نماد تواضع فروتنی در برابر حق و اهل حق است، این فضایل در وجود امام را ما و دنیا می‌بینم.
 
وی با بیان اینکه ایمان و باور سبب شد تا شهدای این استان جانفشانی کردند، گفت: اگر شهید سلیمانی و ابومهندس المهدی اگر ایمان و باور نداشتند در برابر دشمن ایستادگی نمی‌کردند، فضایل اخلاقی رئیس جمهور شهید ریشه در ایمان او دارد، ایمان شخصیتی متواضع، خودم و پرتلاش تربیت می‌کند، اگر ایمان نبود آزادگان در دوران اسارت صبر و تحمل نداشتند، در این زندان‌ها هیچ کدام از امکانات نبود یک مورد افسردگی روحی، ناهنجاری اخلاقی نبود، اما صبر و استقامت و پایداری مشاهده شد این موضوع به علت ایمان است.
 
امام جمعه تهران گفت: امام راحل نماد ایمان است، صبر، سکوت، قیام، حرکت، جماران، حکومت و گفتار برای خدا داشت و نهایتا این انسانی الهی با ضمیر آرام به سوی خدا شتافت، امروز اصول انقلاب اسلامی در عمل و اندیشه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی است و ایمان سبب اقتدار انقلاب اسلامی و تشکیل و تقویت و پیروزی جبهه مقاومت می‌شود، هشت ماه در اثر وجود ایمان رژیم صهیونسیتی در باریکه غزه متوقف شده است. 
 
وی افزود: امروز اقتدار چهل ساله، غلبه بر تحریم‌ها و تهدید‌ها و جنگ هشت ساله به دلیل ایمان وعمل مبتنی بر علم و ایمان است و برای گره‌گشایی‌ها و رفع معضلات، تنگنا‌های اقتصادی باید عالمانه و با استفاده از ظرفیت‌ها حرکت کردیم و میدان نقد و گفتگو به یک میدان دوقطبی سطحی و موهوم تبدیل نکردیم موفق می‌شویم. 
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه ما منابع محدود داریم و باید آن را به سمت خلق ثروت و افزایش ثروت هدایت کرد ادامه داد: شما به شعار‌های هزینه ساز توجه نکنید و توجه کنید و ببینید نقشه راه برای تولید و خلق ثروت و بزرگ کردن ایران و افزایش شاخص‌های کدام؟ توجه بر اصول، قدم صحیح و حرکت جهادی سبب تقویت و رونق خواهد شد.
 
این مسئول انتخاب صالح را سبب افزایش اقتدار و امنیت، ثبات و آرامش دانست گفت: شخصیت‌های این کشور به شهادت می‌رسند، اما ثبات و اقتدار و امنیت این کشور تغییری ندارد این موضوع به دلیل روحیه ایمان و باور و اعتقاد است.
 
وی گفت: شخصیت‌های علمی کهگیلویه و بویراحمد در پیوند، کوش و حلق و بینی و در جایگاه‌های فاخر مورد احترام هستند و انقلاب اسلامی این سرمایه‌ها را خلق کرده است و کشوری که امنیت، ثبات سیاسی و وحدت دارد و میلیون‌ها نفر در تشییع شهدای خدمت حضور پیدا می‌کنند با این این ظرفیت‌ها آینده برای ما روشن بوده و استمرار آن در گرو قدم برداشتن در راه و ارزش‌های امام و اصول انقلاب اسلامی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.