آغاز محاکمه پسر بایدن با فراخوان ۲۵۰ نفر از سوی هیات منصفه؛ ۲۵ سال زندان در صورت مجرمیت

محاکمه پسر جو بایدن از امروز با سه اتهام حمل و مخفی کردن غیرقانونی اسلحه آغاز شده است که در صورت مجرم شناخته شدن حداکثر ۲۵ سال زندان در پی خواهد داشت.

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) و نیز مجرم شناخته شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق جمهوریخواه آمریکا از سوی هیات منصفه دادگاه نیویورک، برخی از جمهوری‌خواهان احتمالاً تلاش خواهند کرد تا این پرونده را در مرکز توجه قرار دهند.

این اولین مورد از دو محاکمه‌ای است که پسر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امسال با آن مواجه است. جمهوری خواهان همچنین سعی خواهند کرد با تکیه بر این پرونده توجه‌ها از محکومیت اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در نیویورک را منحرف کنند.

این پرونده احتمالاً بر بایدن تاثیر شخصی داشته باشد و همزمان با رقابت شدید با دونالد ترامپ، اختلافات موجود در خانواده رئیس‌جمهور را آشکار کند.

بازپرس ویژه دیوید وایس، هانتر بایدن را به جرایمی مرتبط با اظهارات نادرست هنگام خرید اسلحه گرم در سال ۲۰۱۸ متهم کرد که به ادعای دادستان‌ها وی این سلاح را هنگام استفاده از مواد مخدر در اختیار داشته است. پسر رئیس جمهور در تمامی اتهامات خود را بی گناه اعلام کرده است.

محاکمه در ویلمینگتون، دلاور، صبح دوشنبه با انتخاب هیات منصفه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود حداکثر چند هفته طول بکشد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت: «جیل و من پسرمان را دوست داریم و به مردی که او امروز است بسیار افتخار می‌کنیم».

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، رئیس‌جمهورآمریکا در طول یک هفته گذشته پیش از محاکمه، پسرش را نزدیک خود نگه داشته و چندین بار با او در ملاء عام دیده شده است.

دستیاران فعلی و سابق رئیس جمهور پیش بینی می‌کنند که افشای اقدامات پنهانی خانواده بایدن برای رئیس جمهور آمریکا از نظر احساسی دردناک خواهد بود.

رئیس‌جمهور علی‌رغم جنجال‌های پیرامون هانتر، به فرزندش نزدیک است، زیرا او تنها فرزند زنده‌ای از تصادف رانندگی در سال ۱۹۷۲ است که منجر به کشته شدن همسر اول و دختر جو بایدن شده و دو پسرش نیز در بیمارستان بستری شدند.

پس از مرگ بو بایدن در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز، رئیس جمهور آمریکا از هانتر بایدن به عنوان "تن‌ها پسر بازمانده من" یاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفته است که هانتر بایدن "هیچ اشتباهی مرتکب نشده است. "

بر اساس گزارش سی ان ان، ۲۵۰ نفر برای انتخاب هیئت منصفه دادگاه هانتر بایدن فراخوانده شده اند. به گفته قاضی این پرونده، حدود ۲۵۰ نفر از ساکنان دلاور برای خدمات هیات منصفه احضار شده اند و در نهایت ۱۲ نفر از این افراد به عنوان هیات منصفه انتخاب و چهار نفر عضو جایگزین انتخاب خواهند شد.

دلاور یکی از کوچکترین ایالت‌های آمریکا است و خانواده بایدن در این ایالت بزرگ به نظر می‌رسد.

به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب هیات منصفه که به اصطلاح وویر دایر voir dire نامیده می‌شود، از اعضای هیئت منصفه آینده پرسیده می‌شود که آیا می‌توانند بدون توجه به نظرات شخصی خود در مورد انتخابات ۲۰۲۴ بی طرف بمانند.

همچنین از آنها پرسیده می‌شود که آیا می‌توانند ذهنیت خود را در مورد هانتر بایدن حفظ کنند، حتی اگر در انتخابات گذشته، واجد شرایط رای دادن برای جو بایدن باشند که از سال ۱۹۷۱ در دلاور منصب دولتی داشته است؟

سؤالات دیگری به فضای بسیار سیاسی پیرامون این پرونده مربوط می‌شود، از جمله: "آیا معتقدید هانتر بایدن در این پرونده تحت پیگرد قانونی قرار گرفته، زیرا پدرش رئیس جمهور آمریکا است؟ یا آیا فکر می‌کنید که او "به دلیل اینکه پدرش رئیس جمهور است، تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد؟ 

منبع: ایرنا

برچسب ها: ترامپ ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار