برداشت حدود ۲۴۰ هزار تن چغندرقند از مزارع مناطق گرمسیری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : پیش‌بینی می‌شود امسال با رشد سه برابری نسبت به سال قبل، در حدود ۲۴۰ هزار تن چغندرقند از مزارع مناطق گرمسیری استان برداشت شود.

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : استان کرمانشاه یکی از استان‌های کشور در تولید چغندرقند، بالأخص چغندرقند پاییزه هست.

وی با اشاره به استراتژیکی بودن چغندرقند افزود: در استان کرمانشاه امسال نزدیک به ۳ هزار ۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان‌های گرمسیر ما مانند سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب زیر کشت این محصول استراتژیک رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با تصریح اینکه برداشت چغندرقند از ۲۰ فروردین آغاز و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در حدود ۲۴۰ هزار تن برداشت چغندرقند از مناطق گرمسیری استان داشته که در میزان مشابه سال قبل این میزان تقریباً رشد سه برابری داشته است.

وی با اشاره به این‌که محصول چغندرقند امکان دپو کردن را ندارد، گفت: انتظاری که از کشاورزان در شهرستان‌های مذکور وجود دارد این است که برداشت چغندر را به تأخیر نیندازند و هرچه سریع‌تر با هماهنگی‌های لازم این محصول را به دست عرضه‌کننده برساند، چراکه هوا دارد گرم می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.