توزیع ۶۳۹ جلد کتاب در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از توزیع ۶۳۹ جلد کتاب داستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مدارس استثنایی استان خبر داد.

طالب محمدی اظهار کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی به منظور ترویج فرهنگ کتاب وک تابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: این تعداد کتاب با مشارکت سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش تهیه ودر دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس استثنایی استان توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن انکارناپذیر است.

محمدی اظهار کرد: یکی از مهمترین ابزار‌ها برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان که سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه و ارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

۵۵۴ نفر از عوامل اجرایی وآموزشی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان در ۷۷ مدرسه مستقل وضمیمه استثنایی به حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

همچنین ۵۸۹ دانش آموز نیز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر (با بهره هوشی عادی) در مدارس عادی و با بهره مندی از خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی وحمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار