مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان:

حاکمیت مردم بر سرنوشت خود دستاورد امام راحل بود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های امام این بود که مردم بر سرنوشت خود حاکم شدند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عرب خالص بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های امام این بود که مردم بر سرنوشت خود حاکم شدند و حکومت‌های دیگر سرنوشت مردم را تعیین نمی‌کردند. اجرای عدالت اجتماعی یکی از خطوط انقلاب و راه امام بود.

وی افزود: خدمات اجتماعی که در کشور دیده می‌شود و یا از دل مردم در جای‌جای کشور بی‌هیچ چشم داشتی فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌شود نشانه وجود عدالت اجتماعی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرب خالص بیان کرد: پیوند سیاست و معنویتی که در نظام اسلامی ایران حاکم است برگرفته از حکومت پیامبر و امام علی (ع) است و این از دلایل محبوبیت امام راحل است.

وی ادامه داد: ما برای تبیین‌کردن نهضت امام راحل برای نسل جدید باید موضوعات قبل و بعد انقلاب را برای آنها تبیین کنیم. مقایسه بین قبل و بعد انقلاب باعث شناخت بیشتر نسل جوان با نظام و انقلاب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف امام از انقلاب برداشته‌شدن مرز‌ها از میان مردم بود و هر کسی در کشور با تلاش خود می‌تواند پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه رسیدن به اقتدار امروز را مدیون امام و مکتب ایشان برای پرورش و تربیت سربازان نظام هستیم، تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم روزی خاک کشور ما زیر پای سربازان امریکایی و انگلیسی بود و اگر حتی شخص اول مملکت را هم هدف قرار می‌دادند به‌خاطر کاپیتولاسیون نمی‌توانستیم چیزی بگوییم قطعاً اقتدار امروز خود در مقابل دشمنان را مدیون انقلاب و امام راحل هستیم.

عرب خالص گفت: هر حکومتی موظف به رعایت و ایجاد عدالت اجتماعی است و در کشوری با نظام اسلامی صداقت مسئولین نیز یکی از شاخصه‌ها است و در چرخش حرکت انقلاب بسیار مهم است و قرارداشتن در مسیر حاکمیت خدا و سیره و روش اهل‌بیت یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای پیشرفت انقلاب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار