خسارت ۵ میلیاردی سارقان به راهداری سراوان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراوان گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۵ میلیارد تومان اعم از تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، اخطاری، انتطامی، چراغ‌های چشمک‌زن، گاردریل و پایه‌های آن و... سرقت شده است.

  احمد بارک‌زهی رئیس در خصوص نگهداری راه‌ها روکش‌ها و بهسازی راه‌های فرعی شهرستان، بیان کرد: روکش محور سراوان_خاش به طول ۱۲ کیلومتر، روکش محور سراوان_سوران به طول ۷ کیلومتر، شانه‌سازی و احداث دریواسیون محور سراوان_خاش به طول ۶ کیلومتر در دو طرف، تنقیه و بسترسازی پل‌های محور سراوان_خاش، روکش محور سراوان_کوهک به طول ۲۵ کیلومتر صورت گرفته است.
 
وی افزود: محور سراوان_کوهک یک مشکل اساسی دارد و آن این است که در ایام قدیم این محور به‌عنوان یک محور دسترسی احداث شده، اما در حال حاضر از آن به‌عنوان جاده ترانزیت استفاده می‌شود به‌طوری که روزانه حدود ۲۰۰ تریلی به‌طرف بازارچه مرزی کوهک می‌روند که این محور نیاز به ارتقاء به محور اصلی و استاندارد دارد. 
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراوان خاطرنشان کرد: در بخش راه‌های روستایی در سال ۱۴۰۲ چندین پروژه مهم در بخش بم‌پشت داشتیم که در حال حاضر دو پروژه مهم در حال کار است، یک پروژه محور مورتی به آسکان به طول ۱۷ کیلومتر که ۱۳ کیلومتر آن آسفالت و حدودا پیشرفت فیزیکی ۸۰٪ دارد و طی یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
بارکزهی تصریح کرد: پروژه دوم محور گروانی به جکان کشتگان در بخش بم‌پشت به طول ۱۵ کیلومتر در فاز اول پیمانکار در حال کار است که ۶ کیلومتر آن آسفالت و ۹ کیلومتر آن زیرسازی شده و ابنیه آن هم در حال کار است و طی دو سه ماه آینده تا روستا‌های بات کوچک، بات بزرگ و خیرآباد آسفالت خواهد شد که مردم این روستا‌ها از نعمت راه آسفالته بهره‌مند خواهند شد. 
 
وی خاطرنشان کرد: آسفالت هشت کیلومتر راه آسفالته محور راهیناگ_شوران در بخش مهرگان باتوجه به بحران‌های اخیر عقب افتاد که امسال باتوجه به آماده بودن آسفالت آن بصورت امانی و بموقع آسفالت خواهد شد. 
 
این مقام مسئول اذعان کرد: در بحث نقاط حادثه‌خیز در محور سراوان_سوران که در حال حاضر شرکت گاز در حال انجام کار است با همکاری هم یک پیچ خطرناک را بازگشایی کردیم به‌طوری که دید آن کامل باز شد، همچنین با توجه به رایزنی‌هایی صورت گرفته شعاع دید نقاط حادثه‌خیز اصلاح خواهد شد.
 
بارکزهی گفت: در زمینه سرقت علائم راهنمایی و رانندگی در کل حوزه در سال ۱۴۰۲ حدود ۵ میلیارد تومان اعم از تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، اخطاری، انتطامی، چراغ‌های چشمک‌زن، گاردریل و پایه‌های آن و... سرقت شده است.
 
وی بیان کرد: در بخش مرکزی روستای گیدبست_بندران، گشت به ناهوک گردنه باداموک، در بخش بم‌پشت کله‌چار_نیرهی، گروکان_رودکان_شم‌ماهی به نتیجه رسیدند، گنوش به ضیائی و ضیائی به زمینان، شیرین‌زاد_چکان هم در حال کار است، در بخش مهرگان آزادکور نیز در حال رایزنی برای بازگشایی هستیم. 
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراوان افزود: در زمینه سیلاب راه‌های کل حوزه سراوان اعم از راه‌های اصلی و فرعی و روستایی و آسفالته و خاکی، پل‌ها و ابنیه‌های آن حدود ۴۸ میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد شد. 
 
بارکزهی تصریح کرد: همچنین روشنایی بزرگراه شهید میرمرادزهی توسط سارقین تخریب شده و ترانس آن سوخت که با همکاری مدیریت برق ترانس تهیه و نصب آن را اداره برق انجام داده است و قسمتی از روشنایی بزرگراه مولانا عبدالعزیز ساداتی نیز براثر تخریب و سرقت سیم‌ها و فیوز‌های آن توسط سارقین با خاموشی مواجه شده است که این موارد نیز در برنامه ما جهت اصلاح هستند.

برچسب ها: راهداری ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار