جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی:

بهره‌برداران نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماک اقدام کنند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ضروری است همه بهره‌برداران نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماک اقدام تا در زمان برداشت بتوانند گواهی ارتقای سلامت و شماره شناسه محصولات خود را دریافت کنند.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بهره‌برداران نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماک اقدام کنند، گفت: یکی از اهداف راه اندازی سامانه ارتقاء سلامت محصولات گیاهی ثبت فرآیند‌های کاشت تا برداشت و صدور شناسنامه محصول است و برای ارائه شناسنامه لازم است تمامی عملیات مرحله داشت توسط مسئولان فنی نظارت و در سامانه ثبت شود.

وی تصریح کرد: لازمه اخذ کد شناسه (QR CODE)، ثبت نام در سامانه سماک و در فرایند‌های لازم و نظارت مسئول فنی و ثبت اطلاعات در طول مراحل کاشت تا برداشت است.

شهبازی در ادامه گفت: بنابراین برای متقاضیان محصولات باغی (انگور، سیب درختی، هلو، شلیل، انار و ...) بارگذاری شده در سامانه سماک تا تاریخ ۱۵ خرداد و برای محصولات زراعی (خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و کرفس) نیز تا ۳۱ خردادماه ثبت‌نام انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام محصولات بارگذاری شده در فرآیند ارتقای سلامت محصولات گیاهی فقط در صورت داشتن کد شناسه (QR CODE) سماک برای عرضه به بازار‌های داخلی و خارجی مورد تایید سازمان حفظ نباتات خواهند بود.

شهبازی افزود: با توجه به اینکه اکثر کشور‌های مقصد صادراتی محصولات کشاورزی ایران داشتن (QR CODE) را برای رصد محصولات صادراتی الزامی کرده اند لذا مجوز صادرات نیز تنها به محصولات دارای این کد اعطا می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در این زمینه ضروری است همه بهره‌برداران نسبت به ثبت نام در سامانه سماک اقدام تا در زمان برداشت بتوانند گواهی ارتقای سلامت و شماره شناسه محصولات خود را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.