استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون، بیش از هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان احداث شده که از این تعداد هزار و ۱۰۰ کلاس به اتمام رسیده و ۵۰۰ کلاس دیگر نیز تا شهریورماه تکمیل می‌شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ و در استان ۴.۲ مترمربع است، گفت: هنوز با وجود طرح‌های اجرا شده در دولت سیزدهم، یک متر کمتر از سرانه کشوری هستیم که باید این رقم را ارتقا ببخشیم.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ کلاس درس در آذربایجان‌غربی احداث می شود، اضافه کرد: البته این سرانه در برخی شهرستان‌ها کمتر از یک متر بوده و در بعضی دیگر هم به بالای پنج متر می‌رسد که نامتوازن بودن در توزیع زیرساخت‌های آموزشی در استان را نشان می‌دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به رویکرد جدی دولت سیزدهم برای توازن بخشی در حوزه‌های مختلف به ویژه فضا‌های آموزشی، ادامه داد: در همین زمینه در سفر‌های شهرستانی میزان نیاز مناطق مختلف به کلاس‌های درسی احصا شد و با برنامه ریزی صورت گرفته ابتدا رسیدن به میانگین استانی و سپس به میانگین ملی ۵.۲ درصدی را هدف‌گذاری کرده ایم.

معتمدیان گفت: در این زمینه طرح‌های زیادی در دولت سیزدهم اجرایی شده و تا شهریورماه بیش از هزار و ۶۰۰ کلاس درس تکمیل می‌شود که از این تعداد هزار و ۱۰۰ کلاس در شهرستان‌های مختلف به ویژه شهر‌های دارای سرانه پایین، احداث شده است.

وی در ادامه افزود: با تلاش سازمان نوسازی مدارس و همکاری دیگر نهادها، به طرح‌های این بخش سرعت لازم بخشیده شده و تا شهریورماه امسال هم ۵۰۰ کلاس درس به اتمام می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.