پیش‌بینی چهار هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: آمادگی کامل برای برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در این استان را داریم که حدود چهار هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

امیر فریدنیا دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: این تعداد شعبه باید به تایید اعضای هیات اجرایی برسد و پس از آن آمار قطعی ارائه خواهد شد؛ همچنین حدود ۸۰ هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی در این ستاد همراهی خواهند کرد.

او با بیان اینکه ستاد انتخابات خراسان رضوی همراه با هیات نظارت تاکنون ۲ نشست برگزار کرده است، افزود: ۲ نشست کمیته حقوقی ستاد انتخابات برگزار شده است و نشست‌های کمیته امنیتی نیز پس از تعطیلات هفته جاری برگزار خواهند شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: تمهیدات لازم با کمک فرمانداران و بخشداران اندیشیده شده است و طی چند روز آینده شعب اخذ رای و اعضای شعب طبق ماده ۴۵ و ۱۷ قانون انتخابات ریاست جهموری تعیین خواهند شد.

فریدنیا با بیان اینکه دستور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۶ خردادماه صادر شد، بیان کرد: هیات‌های اجرایی نیز از روز پنجشنبه هفته گذشته در ۸۴ محل، ۳۴ فرمانداری و ۵۰ بخش مستقل استان با همکاری هیات نظارت تشکیل و صورت جلسه مربوطه به وزارت کشور ارسال شد.

او از دلسوزان نظام، احزاب و نخبگان سیاسی خواست همانند انتخابات گذشته تمام توان خود را برای دعوت از مردم و حضور آنها در انتخابات به کار گیرند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی درخصوص برگزاری انتخابات زودهنگام با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن تاکید کرد: زمان زیادی از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی نگذشته است و نیرو‌های ما آماده هستند و سازماندهی مطلوبی انجام شده است.

فریدنیا اظهار کرد: پایش شعب انجام شده و به دلیل همزمان نبودن با انتخابات شورا‌ها انتخابات به نسبت سبکی است.

او افزود: ره رغم از دست دادن حدود ۳۰۰ روز در مقایسه با روال عادی، تمام مقررات و تشریفات اداری رعایت شده و تمام نیروی انسانی و عوامل اجرایی آماده کار هستند و بعد از تعطیلات نشستی برای آمادگی امنیتی خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.