بهره برداری از مرحله نخست طرح ساماندهی رودخانه باشت

مرحله نخست طرح ساماندهی رودخانه باشت با اعتباری حدود ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: این طرح برای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی ، فرسایش خاک و تخریب پل‌های مسیر این رودخانه در مواقع سیل اجرا شده است.

آرش مصلح افزود: مرحله دوم طرح ساماندهی رودخانه باشت از پل شهید کلانتری تا پل شوش نیز به زودی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در آیین بهره برداری از این طرح گفت: کم آب یکی از مهمترین مشکلات باشت و روستا‌های این شهرستان است.


احمد زاده افزود: رفع تنش آبی باشت با اعتبار سه هزارو ۲۶۰ میلیارد ریال در دست اجراست و قرار است ۹ حلقه چاه حفر شود.


وی با بیان اینکه حفر دو حلقه چاه انجام شده و دو حلقه دیگر در حال حفر است گفت: کار شبکه گذاری و لوله کشی برای آب رسانی به روستا‌ها نیز انجام می‌شود.


احمد زاده با بیان اینکه پنج هزار میلیارد دیگر برای شبکه عملیات گذاری این طرح آبی نیاز است افزود: در این طرح آبرسانی آب برای جمعیت ۸۰ هزار نفر در دوره ۵۰ ساله پیش بینی خواهد شد.


استاندار همچنین در سفر به باشت از طرح‌هایی راهداری نیز بازدید کرد.


مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان گفت: ۹ طرح تعریض بهسازی و حذف نقاط حادثه در شهرستان باشت در حال اجراست.


پیمانجو افزود: طرح تعریض جاده کمربندی از پل لیراب به سمت چاه تلخ با عبور از چندین روستا به جاده باشت- چرام وصل می‌شود که بخشی از این مسیرآماده بهره برداری است.


فرماندار باشت نیزگفت: ۴ کیلومتر از محور باشت- چرام حد فاصل لار تا شاه بهرام آماده آسفالت است.


نادرگرامی با بیان اینکه هم اکنون طرح بهسازی، ایمن سازی، تعریض، رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی باشت به چرام در دست اجراست گفت: قطعه اول این طرح با اعتبار۱۲۵ میلیارد ریال و قطعه دوم به طول چهار کیلومتر با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.