اعتراف غیرمنتظره سناتور آمریکایی: ارتش آماده جنگ نیست

یک سناتور آمریکایی معتقد است آمریکا خود را «نیروی قادر به پاسخگویی به بحران ها» معرفی می‌کند، اما زیرساخت‌ها و پادگان‌های خودش کاملا قدیمی است.

سناتور راجر ویکر از می‌سی سی پی در مقاله‌ای برای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، به بحران در زراد خانه آمریکا اشاره کرد و نوشت: در طول چهار دهه گذشته، زرادخانه آمریکا به دلیل غفلت سیاسی از بین رفته است. اکنون کارخانه‌های نظامی کشور‌های دیگر با تمام ظرفیت شروع به کار کرده اند. همه اینها نشان می‌دهد که ایالات متحده برای جنگ آماده نیست.

او گفت: زمان برای بازسازی ارتش آمریکا خیلی دیر است. می‌توانیم از جنگ جلوگیری کنیم. اگر برای جنگ آماده شویم، نیرو‌های مسلح ایالات متحده در خطر عدم تجهیز و مسلح شدن کافی هستند. ساخت و نگهداری کشتی‌ها برای ما دشوار است. ناوگان جنگنده ما و زیرساخت‌های نظامی ما بسیار قدیمی است، در همین حال، مخالفان آمریکا در حال ایجاد ارتش خود هستند و تهاجمی‌تر می‌شوند.

ارتش ایالات متحده با کمبود حداقل ۱۸۰ میلیارد دلار برای تعمیر و نگهداری اولیه، از پادگان‌ها تا زمین‌های آموزشی مواجه است. این وضعیت نشان دهنده ضعف ایالات متحده است، زیرا آنها ارتش خود را به کشور‌های دیگر می‌فرستند و خود را به عنوان «نیروی قادر به پاسخگویی به بحران ها» معرفی می‌کنند.

پیش از این گزارش شده بود که کارخانه‌های نظامی آمریکا کمبود میکروالکترونیک، موتور موشک، مواد منفجره، ریخته گری و آهنگری دارند. کارشناسانی که بلومبرگ با آنها مصاحبه کرده است می‌گویند که مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده پتانسیل رشد لازم برای شرکت در درگیری‌های نظامی بزرگ را ندارد.

بلومبرگ در این باره می‌نویسد پنتاگون باید از روسیه نحوه توسعه و استفاده از جنگ الکترونیک را بیاموزد.

همانطور که این نشریه تاکید می‌کند، فدراسیون روسیه توجه ویژه‌ای به توسعه سلاح‌های دقیق در ایالات متحده و سایر کشور‌ها دارد و در این مسیر به پیشرفت‌های چشمگیری نیز رسیده است.

جنگ اوکراین نشان داد برای مدت طولانی، فدراسیون روسیه با موفقیت از جنگ الکترونیک استفاده می‌کند و انواع حملات را دفع می‌کند. روسیه با موفقیت پهپاد‌ها و مهمات هدایت شونده آمریکایی را با استفاده از جنگ الکترونیک در اوکراین سرنگون می‌کند و این باید هشداری برای پنتاگون باشد

پیش از این ژنرال ایریک کریستوفرسن، رئیس نیرو‌های مسلح نروژ گفت: ناتو دو تا سه سال فرصت نیاز دارد تا برای حمله احتمالی روسیه آماده شود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار