نویسنده کتاب «عصر امام خمینی (ره)»:

هر جا از رهنمودهای امام خمینی(ره) فاصله گرفتیم، سیلی خوردیم

حجت‌الاسلام حاجتی گفت: امام راحل آرمان‌های بزرگی برای انقلاب اسلامی داشتند. هر جا از این آرمان‌ها فاصله گرفتیم، سیلی خوردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب «عصر امام خمینی (ره)» در برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق در پاسخ به این سوال که ما چقدر امام خمینی (ره) را شناختیم؟ گفت: ما در زمینه امام و امام شناسی دچار فقر مفرط هستیم. اگر فقر را چاره نکنیم، در بعضی از زمینه‌ها مقلوب دشمن خواهیم شد، که در بعضی از عرصه‌ها شدیم. ما امام را به درستی نشناختیم. ابعاد این شخصیت را به درستی معرفی نکردیم.

حجت‌الاسلام حاجتی ادامه داد: از آنجایی که امام تجلی آرمان‌های الهی شده بود، انقلاب اسلامی رقم خورد. البته ما نمی‌خواهیم تولید قداست کاذب برای امام کنیم. مردی که در ۲۸ سالگی اولین اثر عرفانی خود را به رشته تحریر درآورد. مردی که در ۸ رشته علوم انسانی صاحب تخصص بود و برای جهان و بشریت حرف برای گفتن داشت. مردی که زوایای پنهان زندگی و عظمت‌هایش ناگفته باقی مانده، ما باید آن مرد را بشناسیم. 

نویسنده کتاب «عصر امام خمینی (ره)» با بیان اینکه بهترین استاد برای امام شناسی حضرت آقاست، توضیح داد: یعنی بهترین استاد امام شناسی بهترین شاگرد امام است. هر ساله بهترین تولید محتوا در سالگرد رحلت امام صورت گرفته است. حضرت آقا بجای اینکه مجلس سالگرد رحلت امام را به مجلس ختم و عزا تبدیل کند، آن مجلس را تبدیل به تولید محتوا کرده است. سال گذشته حضرت آقا در سخنرانی سالانه خود فرمودند نگذارید امام در جامعه کمرنگ شود! رهبر انقلاب فرمودند امام روح انقلاب اسلامی است و بعد تشریح کردند که اگر روح از کالبد گرفته شود، چه اتفاقی می‌افتد.

وی فرمایشات رهبر انقلاب را تشریح کرد و افزود: حضرت آقا فرمودند امام میراث فرهنگی نیست، که بخواهید برایش گردشگر جذب کنید. امام حکم موتور پیشران انقلاب اسلامی را دارد. ما باید درک کنیم امام خمینی (ره) ابر مسئله ماست. امام مسئله‌ای است که اگر حل شود، مسائل ذیل آن یعنی انقلاب و جمهوری اسلامی حل می‌شود. اگر امروز در بعضی از ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... چالش‌هایی داریم، بخاطر فاصله گرفتن از رهنمود‌های حضرت امام است. الان حضرت آقا بهترین مجری برای رهنمود‌های امام خمینی (ره) است. امام راحل آرمان‌های بزرگی داشتند. این آرمان‌ها می‌تواند نجات‌بخش جامعه باشد. هر جا از این آرمان‌ها فاصله گرفتیم، سیلی خوردیم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار