۱۸ طرح آبیاری نوین در میاندوآب افتتاح می شود

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: همزمان با هفته جهادکشاورزی، ۱۸ طرح آبیاری نوین در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همزمان با هفته جهادکشاورزی ۱۸ طرح اجرای سامانه نوین آبیاری در مجموع به مساحت بیش از ۵۹ هکتار و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۸۵ درصد اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات بلاعوض دولتی به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال تأمین شده است.

مقدم اضافه کرد: هدف از اجرای این ۱۸ طرح افزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب، سهولت انجام عملیات زراعی، ارتقای عملکرد در واحد سطح و افزایش درآمد کشاورزان است.

وی با بیان اینکه این ۱۸ طرح در اراضی کشاورزی ۱۴ روستای شهرستان میاندوآب اجرا می‌شود، گفت: با آغاز بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر ۲۶۶ هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، برای ۳۱ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار زمینه اشتغال فراهم شده و تعداد ۲۶ خانوار نیز از مزایای این طر‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با تأکید برتبیین دستاورد‌های دولت در حوزه توسعه پایدار بخش کشاورزی در هفته جهادکشاورزی، افزود: برگزاری آئین بزرگداشت هفته جهادکشاورزی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و امام‌جمعه شهرستان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی نشست خبری، ملاقات مردمی، مراسم روز مزرعه و ارائه خدمات رایگان توسط شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی این شهرستان از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته جهادکشاورزی در میاندوآب خواهد بود.

از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه، به نام هفته جهادکشاورزی نام‌گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.