لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۴؛

ایران ۰ - ۳ ژاپن/ شکست شاگردان پائز برابر سامورایی‌ها

تیم ملی والیبال در اولین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها با نتیجه ۳ بر صفر برابر تیم ملی ژاپن شکست خورد.

تیم ملی والیبال  ایران  امروز سه شنبه ۱۵ خرداد ماه در اولین بازی خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف تیم ملی ژاپن در سالن مرکز همایش‌های عمومی غرب ژاپن رفت که با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد.  

پائز از  ترکیب محمد طاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل نژاد، میثم صالحی، میلاد عبادی پور و آرمان صالحی در ابتدا مسابقه استفاده کرد.  

 ماساهیرو سکیتا، یوجی نیشیدا، یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی، تایشی اونودرا، آکاهیرو یامائوچی و توموهیرو یاماتومو هم ترکیب شروع کننده تیم ملی ژاپن در این بازی بود.  

در ابتدای دیدار، ۲ تیم پایاپای پیش می‌رفتند، اما بازیکنان ژاپن رفته به رفته به بازی مسلط شدند و اختلاف امتیازی بین ۲ تیم افزایش یافت به نوعی که ژاپن پس از اینکه به امتیاز ۲۰ دست یافت، ایران در امتیاز ۱۵ قرار داشت.

سرویس‌های هدف دار بازیکنان ژاپن، دریافت را برای ملی پوشان ایران سخت کرد و همین امر باعث شد تا ژاپنی‌ها به بازی تسلط پیدا کنند. پس از کسب امتیاز ۲۱ توسط ژاپنی‌ها، شاگردان «پائز» اختلاف را کاهش دادند و تعداد امتیازی‌های خود را به عدد ۱۸ رساندند. بازیکنان ایران پس از کسب امتیاز ۲۱ اختلاف را به عدد دو رساندند و سرویس‌های هدفدار آرمان صالحی باعث شد تا سرمربی ژاپن درخواست استراحت دهد. اشتباهات فردی بازیکنان ایران همانند دیدار‌های گذشته در این سِت هم تکرار شد و دریافت‌های خوب بازیکنان ژاپن یکی از عوامل پیروزی شاگردان «فلیپ بلین» بود. در پایان این سِت با برتری ۲۵ بر ۲۳ ژاپن به پایان رسید.

در سِت دوم بازیکنان ژاپن بازی را هجومی آغاز کردند، اما با دفاع و دریافت خود بازیکنان ایران مواجه شدند و پس از ۲ بار رفت و برگشت توپ بین بازیکنان دو تیم امتیاز اول برای ژاپن کسب شد. در ادامه بازیکنان ایران با درخشش جلوه ۲ امتیاز کسب کردند و از حریف پیش افتادند.

بازیکنان ژاپن در این سِت از سرویس‌های پرشی سرعتی زیادی استفاده کردند که کار را برای آرمان صالحی لیبروی ایران سخت می‌کرد. دفاع خوب بازیکنان ایران از جمله محمد ولی زاده باعث شد تا ایران یک امتیاز از حریف خود پیش بیافتد و پس از کسب امتیاز ۱۴، سرمربی ژاپن درخواست استراحت کرد.

بازی تا امتیاز ۲۰ هم از سوی هر ۲ تیم پایاپای پیش می‌رفت، اما ژاپنی‌ها از آنجایی که هواداران خود را در ورزشگاه داشتند فشار بیشتری را می‌آوردند.

ژاپنی‌ها پس از رسیدن به امتیاز ۲۰، به بازی مسلط شدند و اختلاف امتیازی را به عدد ۳ رساندند. در نهایت سِت دوم این بازی هم با نتیجه ۲۵ بر  ۲۲ به سود ژاپن به پایان رسید.

میثم صالحی با کسب ۱۴ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن ایران تا پایان سِت دوم معرفی شد.

ست سوم هم با امتیازگیری بازیکنان ژاپن آغاز شد و در ادامه بازیکنان ایران کار را به تساوی کشاندند. بازیکنان ایران در این سِت نسبت به دو سِت دیگر خسته‌تر به نظر می‌آمدند.

بازیکنان و اعضای تیم ملی ایران نسبت به قضاوت داور در این سِت معترض بودند. سرویس‌های خطای بازیکنان ایران در این سِت و تا پیش از رسیدن به امتیاز ۱۰ بیش از حد زیاد شده بود.

نکته جالب در وقت‌ای استراحت این بود که پائز خیلی کم با بازیکنان ایران صحبت می‌کرد و مسئولیت این امر به پیمان اکبری دستیار او سپرده شده بود. هرچه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم اشتباهات شاگردان پائز افزایش پیدا می‌کرد.

بازیکنان ایران در سِت سوم کاملا بی روحیه بازی کردند و در نهایت این بازی را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کردند تا به پنجمین شکست متوالی خود دست یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
یادم هست که چند سال قبل کنار زمین دو نفر با کامپیوتر زیر نظر مربی تیم ژاپن بازیها را کمک و کنترل و هدایت میکردند آنالیز حریف و بازیکنهای خودی و ریز و درشت هر آنچه در بازی در جریان است،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
تا وقتی طرف که اردو رفته از گذاشتن دم ب دیقه عکس از گردش در اینستاگرام پرهیز نکنه و گوشی موبایل بازیکن ازشون گرفته نشه نتیجه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
هرسال همینه به مربی ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
کار از ریشه خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
هم محلی های من تیم میدادن، بهتر بازی میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
اینا واسه چی میرن مسابقات ... باعث آبروی ملت هستن ، این همه پول رو خراب میکنن همش می‌بازند، خب اگه ۱۲ تا پیرمرد رو از یه خانه سالمندان میبردید، حداقل میباختن می‌گفتیم پیرمردن ، اینا رو برگردونید ایران از مسابقات انصراف بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
خاک تو سر بی عرضشون... کجا بودیم کجا رسیدیم این پاسور منکه ندیدین ژاپن از حمله سرعتی استفاده میکنه و سریع در آنی از ثانیه توپ رو می‌خوابونه و ما سرعت توپ رو با پاسهای قطری ناهماهنگ از کار میندازیم و حریف در میدان خودشو گم نمیکنه....معروف رو بیارید تیم ملی حداقل به اینا پاسکاری یاد بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
چندتا باخت دیگه کافیه تا سرمربی برکنار بشه ؟ آبروریزی ازین بالاتر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
پاسور، پاسور و باز هم پاسور . مربی و دریافت و سرویس همه بجای خود، تیمی که پاسور باهوش و زیرک نداشته باشه آب در هاون می کوبد.
آخرین اخبار